Onderwerp: De sprinkles vliegen in gedachten al om mijn oren..
Hoi medebakkers!
Er staat aankomende donderdag weer een taart op de planning maar ik zit eigenlijk met wat vraagjes. De dame in kwestie wilt graag een taart (twee lagen) waarbij de onderste taart compleet bedekt is in discodip/sprinkles etc. (jullie snappen vast wat ik bedoel). Nu wilt ze graag ook een topper met '21' in diezelfde spikkels. De bovenste taart wilt ze met zigzag patroon in het roze. Even voor het idee:
Dit is een beetje de basis. De dame in kwestie wilt dus de onderste taart op deze manier, de bovenste taart wit (met zigzag) en bovenop dezelfde topper als hier alleen dan met 21.
Dit is dus het zigzag patroon wat de dame wilt:
Nou heb ik wat vragen voordat ik aan de taart begin:
- Blijven die sprinkles eigenlijk wel goed plakken? Ik maak de taart donderdag, hij is voor vrijdag. Ik ben doodsbang dat hij tijdens het vervoeren 'smelt' en daarmee alle sprinkles meeneemt.
- Hoe kan ik het beste de topper maken? Doe ik dat met gesmolten chocolade, sprinkles erop gooien en laten drogen of doe ik het met botercreme 1:1? En hoe bevestig ik het bovenop de taart dat het netjes blijft staan?
- Hoe kan ik het meest net het zigzag patroon creëren? Gewoon uitsnijden of is er misschien een handig trucje voor?
Wat een vragen weer, maar vind de taart wel weer een uitdaging! :-)