1

Onderwerp: Welke spuit/ spuitzak en mondjes

Hoi,

Heb me voor een aantal maanden terug al eens voorgesteld, en er verder niet zoveel meer mee gedaan. Bekijk wel elke dag jullie prachtige taarten en cupcakes, maar nu begint het toch allemaal wat meer te kriebelen. Nu wil ik graag een spuitzak en mondjes aanschaffen (voor het spuiten van botercreme op cupcakes), welke kan ik het beste nemen, en welke spuitmondjes zijn dan het mooist om te gebruiken......En gebruiken jullie dan van die wegwerpspuitzakken, dat lijkt me nl wel handiger of niet?? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Groetjes Kirsten

Groetjes Kirsten

2

Re: Welke spuit/ spuitzak en mondjes

Voor een mooie toef op een cupcake gebruik ik mondje 1M. Dat geeft een lekkere volle toef.
Op http://www.cupcakefun.com/techniques/ wordt goed uitgelegd hoe het werkt en staan ook nog andere leuken dingen.

Ik gebruik wegwerpzakken maar ik denk dat ik net als anderen hier de zakken na gebruik niet meteen weggooi. Ik doe ze lekker in een sopje en laat ze binnenstebuiten drogen.

Grt,
Petra

3

Ik gebruik cornetjes van bakpapier en diepvrieszakken.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

En als ik hier in de webshop van die spuitmondjes van wilton bestel, en ik wil van die wegwerpspuitzakken heb ik dan die wilton adaptor standaard nodig of wat anders?? (sorry ben nog een beetje een leek :o )

Groetjes Kirsten

5

Je kan het ook zonder doen. Klein stukje van zak knippen en het mondje blijft ook wel zitten maar dat kan ook wel mis gaan.
Zo duur zijn die niet en maar een 1malige uitgave dus ik zou m erbij bestellen.
Toch heerlijk dat dit forum er is waar we gewoon van alles aan elkaar kunnen vragen en met alleen maar vriendelijke mensen!!

6

Kzou wel adaptars erbij bestellen hoor, ik vind het een grote ergernis als het spuitmondje niet goed in het zakje zit! Zou er gelijk een paar bestellen, dan kan je meerdere spuitzakken tegelijk gebruiken ;)

7

Je gebruikt een adapter als je met 1 kleur creme twee verschillende patronen gaat spuiten. JE kan dan op je adapter een ander spuitmondje schroeven zonder dat je twee zakken van je creme nodig hebt. Let wel op inderdaad dat je groeten en kleine spuitmondjes hebt en dus ook verschillende adapters.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

In dit topic staat ook nog het een en ander aan info over verschillende spuitmondjes. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=22267s.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Heb al even het 1 en ander opgeslagen in mn winkelmandje (moet nog heel even geduld hebben voor ik kan bestellen). Ik had idd nog niet gezien dat de spuitmondjes er in verschillende maten waren, dus ook maar snel een grote adaptor toegvoegd....Hoop dat ik nu eerst even genoeg heb waar ik me mee kan vermaken.....Ik zal zodra ik er wat gemaakt heb een foto plaatsten...

Groetjes Kirsten