1

Onderwerp: SpoedHeeelp taart met ouwel

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag een taart aan het maken en merk net dat ik verkeerd besteld heb.  Ik bestel altijd frostingsheets met een print en nu heb ik een ouwel besteld.  :S
Ik heb hier op het forum al gevonden dat ik deze met honing mag plakken (snel even gehaald), er een vershoudfolie moet opleggen en een tijdschriftje bovenop gedurende 15 minuten zodat het niet gaat krullen.  Ben nu dus mijn 15 minuten aan het wachten.
Nu mijn vraag, ik bewaar de taarten met frosting sheet altijd in de koelkast en heb hiermee nog nooit problemen gehad.  Kan mijn taart met de ouwel ook in de koelkast ?  Ik heb ze gevuld met slagroom en ananas (wat in de koelkast moet).

Voel mij een beetje wanhopig,net nu het echt niet verkeerd mag gaan, doe ik de verkeerde bestelling, had het niet nagekeken omdat ik absoluut niet wou dat er iets met de print zou gebeuren  :grr:

2

Re: SpoedHeeelp taart met ouwel

pfff ouwel komt op de zijkanten een beetje omhoog.  heb er rondom al sterretjes geplakt (kleintjes) maar ook die (ook al zijn ze vastgeplakt) komen een beetje omhoog.
Zal mijn dagje niet zijn, taart ziet er in het geheel wel OK uit en het valt ook niet superhard op maar durf hem dus niet in de koelkast doen. 

Kan iemand mij helpen, mag dit in de koelkast of beter niet??? :mad:

3

Ik vrees dat je wel moet, hem in de koelkast zetten, anders gaat je slagroom stuk. Geen idee of het kan. Wat een gedoe voor je zeg...

Tieneke

4

Heb de taart in de ijskast gezet, kon niet anders door de slagroomvulling. :rolleyes:

Net wakker, met een bang  :S  hartje de doos open gedaan en....jawel hoor, ouwel kan in de koelkast, alles ziet er nog ok uit.  Het deeltje dat loskwam daar heb ik heel de nacht een latje opgelegd om het naar beneden te houden en het blijft nu plakken...eind goed al goed. =D

Wou het jullie even laten weten, dus als er iemand een ouwel heeft, hij MAG op de taart in de koelkast!

Geen oog dicht gedaan van de stress, dit wil ik jullie besparen.  Maar de volgende keer kijk ik mijn bestelling dubbel en dik na, geen ouwel meer voor mij, werk liever met een frosty..mooier en makkelijker

5

Ouwel kan prima in de koelkast als je er maar voor zorgt dat deze is geplakt met iets wat een" brug" maakt tussen de taart en de print, want als de taart uit de koelkast komt, komt er condens op en dat is wat de print niet leuk vind.
Ik plak altijd met piping gel en gebruik de dunne ouwel sheets, due krullen bij mij niet om.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Gelukkig, ben zo blij even te horen hoe het is afgelopen. Vannacht weer lekker slapen!

Tieneke