1

Onderwerp: taartbodem van funcakes mix

Hallo,

Ik wil graag zo'n taartbodem maken
http://www.koek-it.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/l/vlaaibodem-voorbeeld.jpg

Wil het graag maken van de funcakes mix. Kan dit en welke hoeveelheden moet ik dan gebruiken? Heb op het forum en op google gezocht maar kan het niet vinden.

2

Re: taartbodem van funcakes mix

ik denk dat dat moet kunnen (mits je die vorm hebt ;-) ).

De vorm vullen met water (hopelijk heb je niet zo'n losse bodemplaat...), die hoeveelheid water meten, dan weet je de inhoud.
Ik houd 105gr mix per liter inhoud aan en 84 gr ei.

Mocht je wel een losse bodemplaat hebben, dan wordt het rekenen en een beetje gokken, qua hoogte...
Je doet dan straal x straal x hoogte x pi en dat deel je door 1000; dan heb je de liters inhoud.
Straal is de helft van de diameter, pi = 3,14

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Och tuurlijk gewoon de inhoud berekenen. Wat dom haha. Dat had ik achteraf zelf ook kunnen bedenken. Jouw citaat klopt in dit geval ook he: eerst denken.....  :thumb:

Carien schreef:

ik denk dat dat moet kunnen (mits je die vorm hebt ;-) ).

De vorm vullen met water (hopelijk heb je niet zo'n losse bodemplaat...), die hoeveelheid water meten, dan weet je de inhoud.
Ik houd 105gr mix per liter inhoud aan en 84 gr ei.

Mocht je wel een losse bodemplaat hebben, dan wordt het rekenen en een beetje gokken, qua hoogte...
Je doet dan straal x straal x hoogte x pi en dat deel je door 1000; dan heb je de liters inhoud.
Straal is de helft van de diameter, pi = 3,14

4

=D  :lol:  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl