1

Onderwerp: Welke maten voor hartvorm?

Voor een bruiloft ben ik gevraagd een hartvormige  taart te maken. De taart moet afgesmeerd worden en bovenop bedekt met aardbeien. Leuke opdracht maar ik kom niet helemaal uit de maten.

De taart is voor 45 gasten maar  de bruidegom  wil graag dat iedereen een groot stuk taart kan eten omdat ze dat bij hen thuis wel gewend  zijn. Ik wilde een ronde bisuit bakken en doormidden snijden als bogen vh hart en een vierkante voor het midden. Mij leek een ronde en vierkante vorm van 35 cm dan genoeg. Volgens de tabel kom ik uit op 75 personen  dus dat lijken me aardig grote  stukken voor 45 mensen. Maar de bruid twijfelt nu ze de afmetingen heeft gezien. Ik heb haar gezegd dat de taart hoog wordt en natuurlijk gevuld  en afgesmeerd is.

Wat zouden jullie mij adviseren?

2 Laatst bewerkt door Butzies (15-04-2015 19:22)

Re: Welke maten voor hartvorm?

Ik zou even een blokje taart vouwen van 5x5x ( je verwachte hoogte) en dit ook doen voor 6x6 en 7x 7 en dan dat aan de bruid laten zien..krijgt ze een beter idee van de grootte van het gebakje wat ze krijgt. Op basis daarvan kan jij uitrekenen hoe groot je hart moet worden.
Wat ook helpt is een gebakje maken in de grootte van een stukje maken en de bruid dat voorschotelen om op te eten...merkt ze ook meteen hoe machtig het kan zijn

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-