1

Onderwerp: Hoe moet ik dit doen?

Mijn zoon wil graag net zo'n taart als deze

http://www.freewebs.com/millie-cake/photos/undefined/IMG_9691.JPG

Nu is mijn vraag: hoe krijg ik al die verschillende kleuren groen?? Ik werk altijd met marsepein. Is de beste optie dan om het marsepein zelf te gaan kleuren?

2

Re: Hoe moet ik dit doen?

Je kunt ook je bestaande basiskleur groen mengen met wit, blauw, geel etc. dan krijg je steeds andere tinten. Maar zelf kleuren kan natuurlijk ook.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: Hoe moet ik dit doen?

Ik heb een donkere kleur als basis gebruikt toen ik deze moest maken, en steeds er wat wit bijgedaan , zo krijg je die tinten

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Hoe moet ik dit doen?

dit zijn verschillende tinten, niet alleen maar ombre ;-)
Ik kleur altijd alles zelf, dus dat lijkt mij sowieso de beste oplossing ;-)

Progel werkt  :thumb:  en heeft diverse groentinten  =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: Hoe moet ik dit doen?

Ik dacht ook aan verschillende kleuren groen. Bijv spruce green, leaf green, forest green  :Y

6

Re: Hoe moet ik dit doen?

Carien schreef:

dit zijn verschillende tinten, niet alleen maar ombre ;-)
Ik kleur altijd alles zelf, dus dat lijkt mij sowieso de beste oplossing ;-)

Progel werkt  :thumb:  en heeft diverse groentinten  =)

Jouw tip lijkt me de beste en makkelijkste optie. Maar als ik bijv. 4 tinten groen wil dan moet ik 4 tubes kopen. En dat vind ik dan eigenlijk te prijzig.  Als ik een tube donker groen koop is het dan ook lichter te krijgen? Dus bijv. een portie met 1 druppel gel voor een lichte kleur en 4 druppels voor een donkere kleur? Of werkt dat niet?

7

Re: Hoe moet ik dit doen?

Tigrasas schreef:

Ik heb een donkere kleur als basis gebruikt toen ik deze moest maken, en steeds er wat wit bijgedaan , zo krijg je die tinten

Donkere kleur als in donker groen of zwart of bruin oid?

8

Re: Hoe moet ik dit doen?

Bianca03 schreef:

Jouw tip lijkt me de beste en makkelijkste optie. Maar als ik bijv. 4 tinten groen wil dan moet ik 4 tubes kopen. En dat vind ik dan eigenlijk te prijzig.  Als ik een tube donker groen koop is het dan ook lichter te krijgen? Dus bijv. een portie met 1 druppel gel voor een lichte kleur en 4 druppels voor een donkere kleur? Of werkt dat niet?

Op den duur wel de goedkoopste oplossing hoor ;-)
Als je maar 1 kleur wilt kopen, maak/koop dat dan donkergroen, stuk van bewaren en bij de rest wit doen, dan krijg je een lichter stuk. Stuk van bewaren en weer wat wit bij doen, krijg je weer wat lichter enzenz. Dat is dus wat Tigrasas voorstelt.
Je krijgt dan alleen niet verschillende tinten groen (mosgroen, olijfgroen, bladgroen enz)...
Dat zou je wel kunnen bereiken door kleine beetjes bruin/grijs/zwart aan je verschillende kleuren toe te voegen....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Re: Hoe moet ik dit doen?

Carien schreef:
Bianca03 schreef:

Jouw tip lijkt me de beste en makkelijkste optie. Maar als ik bijv. 4 tinten groen wil dan moet ik 4 tubes kopen. En dat vind ik dan eigenlijk te prijzig.  Als ik een tube donker groen koop is het dan ook lichter te krijgen? Dus bijv. een portie met 1 druppel gel voor een lichte kleur en 4 druppels voor een donkere kleur? Of werkt dat niet?

Op den duur wel de goedkoopste oplossing hoor ;-)
Als je maar 1 kleur wilt kopen, maak/koop dat dan donkergroen, stuk van bewaren en bij de rest wit doen, dan krijg je een lichter stuk. Stuk van bewaren en weer wat wit bij doen, krijg je weer wat lichter enzenz. Dat is dus wat Tigrasas voorstelt.
Je krijgt dan alleen niet verschillende tinten groen (mosgroen, olijfgroen, bladgroen enz)...
Dat zou je wel kunnen bereiken door kleine beetjes bruin/grijs/zwart aan je verschillende kleuren toe te voegen....

Dank je wel voor je uitleg. Ja ik geloof wel dat dat op den duur de goedkoopste oplossing is maar ik maak hooguit 3 á 4 taarten per jaar dus al die tubes groen die misschien pas over een jaar weer gebruikt worden (als het zolang houdbaar is na openen) vind ik dan een beetje zonde om aan te schaffen. Nou bedankt voor jullie tips en adviezen, ik ga er mee aan de slag  :)

10

Re: Hoe moet ik dit doen?

snap ik =) Succes!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl