1

Onderwerp: stapeltaart

Ik moet een stapeltaart maken voor 60 personen. Mijn taarten zijn zo een 10 cm hoog. Zouden de maten 30 cm, 25 cm en 20 cm voldoende zijn? Ik weet nog niet zo goed hoeveel personen ik kan rekenen.. De tabellen zijn meestal voor lagere taarten...

2

Re: stapeltaart

Hoeveel mix gebruik je? Ik reken meestal zo'n 20-22 gr per persoon. Vul 3x.

Heel erg bedankt.
Ik kom uit op 1980 mix. Dus zou zelfs 90 personen zijn dan. Ik vul ook wel 3 keer maar wel altijd dun.

4

Ik heb even uitgerekend voor hoeveel personen de maten 30-25-20 zou zijn. Ik kom op 58 (+) personen. Al hoor ik vaker achteraf dat er meer uitgehaald is.
Voor een 30 cm gebruik ik 500 gr mix (600 stroomt over), voor een 25 cm 400 gr mix en voor een 20 cm 270 gr mix. Soms wil ik nog wel een meer of minder mix gebruiken. Laats had ik bv een taart voor 10 personen maar ze wilde wel een bepaalde grootte. Ik heb dus de hoeveelheid mix gebruikt voor 10 personen maar een groter bakblik. Wel 'maar' 2x gevuld  ;)

Zijn dat dan die bakblik van pme 10 cm hoog? Deze heb ik nu besteld. Maar dus nog niet gebruikt. Ik dacht in de 30 maat 924 mix te doen. De 25 cm 660 mix en 20 cm 396 mix. Dan zal mijn hoeveelheden maar aanpassen precies. Maar 58 personen is ook genoeg.  2 lagen van de 3 worden al Chocoladebiscuit met een chocoladevulling. Dus al wat zwaarder

Hmm was mijn papieren er is bij gaan halen. Ne beginneling kent nog niet veel vanbuiten hehe. Mijn lage vormen van 6 cm hoog vul ik de 28 cm met 500 mix. De 23 cm met 330 mix en de 18 cm met 165 mix. Vermits die lage van 28 cm al 500 nodig heeft zal ik toch meer moeten gebruiken voor een grote van 30 cm. Mss rijzen mijn toch niet zo goed... Alhoewel de biscuit echt mooi luchtig en lekker is thans... hmmm

Ik was mezelf aan het afvragen hoe ik toch maar tot die hoeveelheden kwam. Dit had ik dus van dit forum de tabellen die onder bakken en vullen staan... Daar de halve liters genomen voor 10 cm hoogte. Maar dan klopt die tabel toch ook niet. Of ik snap het niet. Kan ook natuurlijk.

8

Ik gebruik een tabel die eerst bij DLT shop stond. Ook bij Felicitaartjes, maar hier staat ie ook niet meer. Er is wel een tabel op het forum, maar als ik die gebruik stroomt mijn bakpan over. Ik heb de 7 cm hoge PME bakpannen en mijn biscuits worden 7-8 cm hoog. Ik heb ook eens de biscuitmix van Soezie (Boerenbond/Welkoop) gebruikt, maar dan wordt met dezelfde hoeveelheden mix, ei en water mijn biscuit maar iets van 4 cm hoog. De hoeveelheden die jij hierboven zegt, zijn net zoiets als wat ik gebruik.