1

Onderwerp: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Ik zie hier veel foto's van taarten waarin er in het fondant/ de marsepein een kleurverloop zit. Bij frozen taarten loopt het bijvoorbeeld vaak van wit naar blauw en dan zit daar nog lichtblauw tussen, als het ware. Snappen jullie wat ik bedoel?
Hoe krijgen jullie dit voor elkaar? Verven jullie een deel of is er een techniek voor met 2 kleuren fondant die jullie in het midden bij elkaar laten komen?

Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit doen en leer ik ervan.

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Heb je enkele voorbeelden? Zou het kunnen dat de taarten die jij bedoelt met botercrème afgesmeerd zijn?

3

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Dit kan met verschillende kleuren botercreme,, door het gebruik van airbrush, door het gebruik van dust......inderdaad foto's van wat je bedoelt plaatsen dan kunnenw e zien hoe en wat

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

http://s4.postimg.org/rqlhl5x5l/image.jpg ik kon zo snel hier geen voorbeeld vinden, maar dit is wat ik bedoel.

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Dit lijkt me inderdaad een taartje dat afgesmeerd is met botercreme. Die dan in verschillende tinten kleuren en smeren maar :)

6

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Yep, botercrme

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Oke bedankt en dan breng je als het ware 3 stroken boven elkaar aan? dus 1/3e van de taart de donkerste kleur dan 1/3e een tint lichter en dan 1/3e het lichtst? ( Bij 3 kleuren dan)

8

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Ja, en in een keer straks afsmeren met een rechte spatel of scraper, dus zorgen dat je alles goed hebt voorzien van crème want als je vaker moet afsmeren loop je kans dat de kleren minder goed overlopen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: fondant kleurverloop (bijv. van wit naar donkerblauw)

Je kan ook hier even kijken: http://www.deleukstetaartenshop.nl/rece … rdag-taart

Veel succes! Ben benieuwd naar het resultaat.  :)