1

Onderwerp: hoe strak bekleden

ik heb kant en klaar uitgrolde marsepein, maar krijg het maar neit netjes en strak om mijn taart heen. hoe doen jullie dat? ik leg de "lap" marsepein erop in het midden en dan vouw ik de zijkanten (ronde taart). maar de zijkanten worden nooit zo mooi als die ik hier voorbij die komen. het marsepein scheurt vaak door de vulling van de taart of bij het over de rand gaan. of ik heb allemaal dikke stukken marsepein met vouwen.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: hoe strak bekleden

Hier zijn al heel veel topics over, ik kan je aanraden om even op Zoeken te klikken ;)

Filmpje

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

ik heb het probleem ook bij marsepein, fondant lukt mij beter

4

Met marsepein weet ik het niet maar fondant moet je echt heel goed kneden. Ala je denk nu is het goed, kneed dan nog even door. Door het kneden wordt fondant elastischer.
Fondant op het biscuit leggen en langs de zijkanten naar beneden wrijven, bij een plooi even oppakken en weer wrijven. Het filmpje 'van' Sir Kneighf is idd een goed voorbeeld.
Succes!!!

5

dwirp schreef:

ik heb kant en klaar uitgrolde marsepein, maar krijg het maar neit netjes en strak om mijn taart heen. hoe doen jullie dat? ik leg de "lap" marsepein erop in het midden en dan vouw ik de zijkanten (ronde taart). maar de zijkanten worden nooit zo mooi als die ik hier voorbij die komen. het marsepein scheurt vaak door de vulling van de taart of bij het over de rand gaan. of ik heb allemaal dikke stukken marsepein met vouwen.

Heb je die marsepein van uit Duitsland??
Dit is op zich wel fijn maar de randen krijg je daar niet echt mooi mee. Ik gebruik deze wel om de fruitcakes van een dun laagje marsepein te voorzien (hoort zo) en daarna een laag fondant erover en je ziet van die brokkelende randen niets meer.

Ken je de truc van het tafelzeil al: je legt je marsepein op je tafelzeil en dan breng je het daarmee over op je taart. (dus niet dichtvouwen ;)) Kan ook al helpen.

Succes!