1

Onderwerp: Is Klop Klop hetzelfde als Klopfix

Hoi dames,

Ga vandaag weer een poging wagen om een taart te vullen/decoreren.

Nu wilde broerlief graag met chocolade...heb dus recept van chocoladevulling hier gevonden, en daar stond klopfix in...om het e.e.a. te verstevigen.

Ik gisteren op de valreep (lees 17.55) naar de C1000, hebben ze daar geen klopfix, maar wel Klop Klop. Heb dat maar gekocht, maar vraag me af...is dat hetzelfde als de klopfix ???

Greetz,

Marianne

2

Re: Is Klop Klop hetzelfde als Klopfix

eh...volgens mij wel!

Je hart fluitsert, luister goed!

3

Nee, Klop Klop is een soort nepslagroom, terwijl Klop-fix een slagroomversteviger is.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

Welk recept bedoel je eigenlijk? Ik denk dat het namelijk ook wel kan zonder versteviging, ik gebruik dat soort dingen nooit en heb het dus ook nooit nodig gehad. Chocolademousse kan je zeker zonder versteviging maken.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

klopfix staat meestal in kleine pakjes naast de vanillesuiker en bakersgist etc, het zijn een aantal kleine (blauwe) zakjes in een folie verpakt, netzo als bij vanillesuiker, en echt bijna iedere supermarkt heeft ze volgens mij wel (en zijn vandaag open ;) )bij de bakspullen staan

Alles goed???? nee 3 fout

6 Laatst bewerkt door citroen (20-04-2008 14:11)

Hoi Sir Kneighf,

Heb de slagroom warm laten worden in een pannetje op het gasfornhuis en chocolade erin laten smelten. Daarna een paar uurtjes in de koelkast laten afkoelen en het is nu een "massa", dus niet luchtig.

Ik ga gewoon nu de mixer aanzetten en zie wel wat het wordt haha

Lune, De winkels zijn hier helaas dicht !

Greetz,

Marianne

7

Je hebt ganache gemaakt. Daar hoeft verder niets doorheen,. Als het goed is afgekoeld kan je het mixen en dat is me toch lekker. ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Hoi Jose,

Klopt...tis ganache. Ik had er voor de zekerheid toch een zakje klop klop doorheen gedaan (geen melk verder o.i.d) Het werd wel luchtiger, maar volgens mij had ik het voor mooi nog ffies langer moeten laten mixen.

Volgende keer beter haha

Oh ja...dit is mijn 1e kapsel die ik in 2 laagjes kon maken :-D. De onderste laag had ik alleen de ganache gedaan en de bovenste laag BBR met aardbeienjam.

Greetz,

Marianne