1

Onderwerp: 'Royal Gold' Stapeltaart

Zo, net een profiel aangemaakt en meteen maar even een paar foto's posten :D

Dit is mijn eerste stapeltaart (Royal Gold) van afgelopen november. Dit was ook de eerste keer dat ik een tiara heb gemaakt en eetbaar kant (op de onderste taart) heb gebruikt. Feedback is welkom!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3TALWWA.jpg

Baking is love made visible

2

Re: 'Royal Gold' Stapeltaart

Mooi! Wat een mooi felrode kleir zeg heb je dat zelf gekleurd of zo gekocht?

3

ja de kleur rood spat van het scherm, mooi!! vind het een mooie taart

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Echt een koninklijke taart!! :thumb:
Hoe heb je je kroon zo mooi gemaakt? :think:

5

Dank jullie wel! Ik heb voorgekleurde rode fondant van Satin Ice gebruikt en ik heb de taart gestoomd. Vandaar dat de kleur zo mooi fel is :)

De kroon heb ik gemaakt van gumpaste die ik geel had gekleurd. De verschillende onderdelen zijn gemaakt met behulp van de baroque mold van Wilton en vervolgens met eetbare lijm aan elkaar vastgezet en op een fles laten drogen (zie onderstaande foto). Daarna heb ik de kroon goud geverfd met dust en alcohol.

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-7YHKP3VH.jpg

Bedankt voor je info en foto! =D
Heel goed bedacht en uitgevoerd! :thumb:
Dat stomen van je taart (goed idee!) doe je dat met een speciaal stoommachientje? :think:

7

Wauw, wat een prachtige taart en je tiara is prachtig, je maakt echt mooie dingen hoor :thumb:  :thumb:

Wauw wat een mooie taart. Vind de rode kleur ook erg mooi en een schitterende kroon, mooi geheel en wat zijn je taarten mooi strak!

9

waw! zooooo mooooi!!!

10

Tante Fondante schreef:

Bedankt voor je info en foto! =D
Heel goed bedacht en uitgevoerd! :thumb:
Dat stomen van je taart (goed idee!) doe je dat met een speciaal stoommachientje? :think:

Ik heb een soort van wit hand stoomapparaatje waarmee ik altijd mijn fondant taarten stoom. Het is eigenlijk bedoeld voor kleding haha maar ik heb ooit een dame uit de VS haar taarten ermee zien stomen en sindsdien heb ik er ook een aangeschaft. Ik heb m al een aantal jaartjes dus weet niet meer waar ik m gekocht heb. Volgens mij worden ze nu ook bij de Mediamarkt en Blokker verkocht (van het merk Trebs als ik me niet vergis). Het werkt wel echt heel fijn. Het fondant gaat mooi glanzen en de kleur wordt feller.

Baklataart schreef:

Wauw, wat een prachtige taart en je tiara is prachtig, je maakt echt mooie dingen hoor :thumb:  :thumb:

Taartensprookje schreef:

Wauw wat een mooie taart. Vind de rode kleur ook erg mooi en een schitterende kroon, mooi geheel en wat zijn je taarten mooi strak!

Liesje x schreef:

waw! zooooo mooooi!!!

Bedankt voor jullie complimenten! Heel lief!

11

Mooi.

12 Laatst bewerkt door Tante Fondante (29-03-2015 19:07)

Ga ik ook eens proberen, heb ook zo'n hand stoomapparaatje.
Wist wel dat ze soms suikerbloemen stomen om de blaadjes te laten glanzen maar heb er tot nu toe niet aan gedacht om er hele taarten mee te stomen.
Bedankt  :thumb: