1

Onderwerp: Peche Melba en fondant

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-O8RBXI8C.jpg

Toch maar weer gebakken, voor mijn zus dit keer. Een kleintje met fondant, en een wat grotere "Peche Melba" taart.
Ow wat was die laatste lekker zeg, met perzik, framboos en kwark-room.
De fondanttaart is gevuld met aardbeien en Zwitserse room.

Het maken van de fondant taart ging gelukkig naar mijn zin, de fondant uitrollen ging best goed, en zonder plooitjes kunnen aanleggen. Het hele proces van taarten was wel nog veel en omvangrijk...ik was ook écht moe daarna, maar ik ben erg verheugd dat het toch alweer zo goed ging.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Bedankt voor het kijken.
grtjs, Bianca

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Peche Melba en fondant

Ik vind ze Super.

3

Thanx Kimi

Bianca's bakery

4

Ze zien er prachtig uit, heel strak met fondant en heel erg lekker met peche melba. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je mooie witte afsmeersel op basis van kwark-en-room... Het ziet er heerlijk en heel stevig uit.

Tieneke

5

Wat een ontzettend mooie taarten en wat zien de peche melba er heerlijk uit :thumb:  :9  :9

vind je bloem bij je hart zo mooi en het hele plaatje is zo mooi hoe je alles presenteert :)

En ik ben heel erg blij voor je dat het toch ging en dat je er plezier in had en dat het zo goed ging, hoop dat je het snel nog is kan doen :)

6

Dank jullie wel voor je leuke reacties.

Tante Tien schreef:

Ze zien er prachtig uit, heel strak met fondant en heel erg lekker met peche melba. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je mooie witte afsmeersel op basis van kwark-en-room... Het ziet er heerlijk en heel stevig uit.

Tieneke

De kwark-room:
750 gr magere kwark
250 gr mascarpone
500 ml slagroom
2 zakjes slagroomversteviger
2 zakjes vanillesuiker
125 gr suiker

Klop de slagroom stijf met de vanillesuiker en de slagroomversteviger
Mix de kwark, de suiker en de mascarpone
Spatel de slagroom erdoor.

Op dat moment is je mengsel niet stevig genoeg om te spuiten. Na het koelen in de koelkast is ie wel steviger.
Deze hoeveelheid was genoeg om te vullen én om rondom te smeren. Zet 'm 6 uur koud weg.

Bianca's bakery

7

Oh, dat klinkt goed zeg. En lang niet zo vet als botercreme. En het ziet er prachtig wit uit. Bedankt hoor.

Tieneke

Heel mooi!