1

Onderwerp: Dunne Basisbescuit..

Hoi,

Ik heb al eerder gevraagd waarom mijn basisbescuit zo dun is..

Heb alles geprobeerd zoals het staat beschreven en eerdere tips meegenomen en dit is het resultaat:

http://i271.photobucket.com/albums/jj131/Attivia/IMG_1317.jpg

http://i271.photobucket.com/albums/jj131/Attivia/IMG_1316.jpg

Hoe komt dit toch? :(

Enig idee? Alvast bedankt!

Groetjes!

2

Re: Dunne Basisbescuit..

Welk recept gebruik je?
Waarmee mix je?
Hoe warm bak je?

Ik heb eigenlijk geen idee wat er aan de hand kan zijn. Als je precies het recept gebruikt zou het gewoon goed moeten gaan lijkt me.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3 Laatst bewerkt door kwebbeltje (19-04-2008 16:05)

hij lijkt enigzins glanzend? dat heb ik nooit. bij mij is het een matte taart. en welke hoeveelheden heb je gebruikt en hoe groot is de vorm? en hoe lang heb je gebakken en op welke temperatuur? en als ik het zo zie lijkt mij jouw rand ook niet zo hoog van je blik? heb je dat wel verhoogd  met bakpapier?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Ik heb alle hoeveelheden gebruikt zoals in het recept, de temperatuur ook, zoals het staat aangegeven. Beginnen bij 140 en dan steeds wat warmer, tot 185. De taart is ook prima gaar!
De vorm is er een van 24, standaard taartvorm.
Ik mix met mixer alleen niet als de bloem erdoor moet, dat gaat gewoon met een spatel.

De taart is hier trouwens uit de vorm hoor :)
De taart is inderdaad glanzend aan de bovenkant.

Ik begrijp er echt niets van... Is het misschien een idee volgende keer zelfrijzend bakmeel te gebruiken? Dit doe ik ook vaak als ik een chocolade taart maak.

5

Wat voor soort oven heb je?

We gebruiken een hete lucht oven

7

Ik zou eens proberen dezelfde hoeveelheid in een kleinere bakvorm, of alles met 120% (=obv 1 ei extra) te vermenigvuldigen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Grinnek... Er is er hier al 1 die de moed op heeft gegeven...
Maar ik ga het gewoon proberen :)
Danku!

9

Je mixt met de mixer maar hoelang?
Ik mix ook met de hand en doe dat toch een 15 minuutjes. En dan de bloem er onder 'heffen'

Misschien niet lang genoeg gemixt?

xxx

10

En met wat voor soort mixer mix je? Ook de gardes niet geheel onder het beslag houden. Dus maar half erin.

11

Misschien wordt je oven te warm?
Mijn oven is bijv. 180 C als ik hem op 150 C zet. Sinds ik een oventhermometer heb (paar euro bij de blokker) gaat het bakken een stuk beter.

12

Grinnek, hoe heet de oven is weet ik niet... Ik zet em op 140-180
De garders kunnen niet helemaal in helemaal in het biscuit, die steken er altijd wat bovenuit, dus dat kan het niet zijn. Ik heb zo een 10-15 minuten staan mixen.
Het zag er mooier uit dan vorige keer, maar t was toch weer niets :)

Maar goed, ik zal et proberen, oventhermometer en wat meer van alles enz.

Al denk ik niet dat er snel nog weer taart zal komen; de hoop is hier al opgegeven :P

13

Hoi Winterroosje,

Ik ben nog maar net begonnen, maar mijn eerste exemplaren zakten meestal in waardoor ik de taart nooit in 2 laagjes kon snijden.

Ik heb nu de mix van de webshop gekocht en dat merkte ik meteen....het rees zelfs boven de rand uit....al met al had ik nu een mooie taart die wel in 2 laagjes kon !

Ik kan in principe ook met hogeluchtoven werken, maar doe dat liever niet. Ik gebruik alleen de ovenfunctie...mss kan jij dat ook proberen ?

Greetz,

Marianne

14

als het goed is verdubbeld het deeg al tijdens het mixen in omvang, zodra de mix onder het ei gemengd is de mixer op volle kracht aanzetten... dan zou het moeten werken.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...