1

Onderwerp: ruzie met mijn satin ice

Ik gebruik satin ice fondant nu anderhalf jaar, en eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.  Maar de laatste 2 emmers (2,5kg) is dit verandert.
Het plakt meer en scheurt ook vrij snel.
Vandaag ben ik met een dummy bezig geweest maar na de 3e keer opnieuw bekleden heb ik het maar opgegeven. Het scheurt iedere keer op de randen, en geen klein scheurtje, maar valt bijna van de dummy af. Ik doe niets anders dan normaal, maar heb steeds vaker het probleem dat het scheurt of dat er bobbels in zitten. Hebben meer mensen hier last van?

Ik wil overstappen naar een ander merk maar ik weet niet zo goed welk merk.
Welke fondant kunnen jullie me aanraden? Ik hoor veel positieve reacties op de callebaut maar vind het nogal prijzig.
Ik ben erg benieuwd naar jullie fondant ervaringen
funcakes heb ik gebruikt, maar vind de smaak niet lekker.

2

Re: ruzie met mijn satin ice

ik gebruik fondant van Bouwhuis met vanille roomsmaak en ben hierover zeer tevreden, even als de mensen die mijn taarten hebben moeten opeten :-)
Makkelijk te kneden en te kleuren, plakt niet en zeer flexibel met bekleden, heb nooit scheurtjes of zo

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Re: ruzie met mijn satin ice

Hoi, wat jammer zeg! Een dummy moet je (een stuk) dikker uitrollen dan normaal juist omdat het door de (super)scherpe randen zo makkelijk kan of zal gaan scheuren. Had je dat ook gedaan?

Succes!

4

Re: ruzie met mijn satin ice

De randen van een dummie zijn inderdaad veel te scherp. Ik schuur deze altijd met een fijn schuurpapiertje wat ronder.

5

Re: ruzie met mijn satin ice

Callebaut is toch niet veel duuder dan Satin Ice?
ik koop 7kg voof zo'n 55,- incl. verzenden.
Komt neer op een kleine 8 euro per kilo, voor satin ice betaalde ik een tientje per kilo... (maar dat is al een flinke tijd geleden)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: ruzie met mijn satin ice

De eerste keer had ik hem vrij dun uitgerold, maar de beide keren erna had ik hem juist een stuk dikker uitgerold.
ik ga het gewoon nog eens proberen, vandaag is immers een nieuwe dag met nieuwe kansen.

7

Re: ruzie met mijn satin ice

Ik heb ook rottige ervaringen met satin ice de laatste tijd. Het is bijna vloeibaar en plakt enorm.
Dit had ik laatst tijdens een cursus, en ik heb het zelf recent gehad toen ik een bruidstaart moest maken. Echt heel lastig.
Ik zou een klacht in indienen bij satin ice zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn.

Zelf gebruik ik funcakes waar ik erg bij mee ben, maar de keuze van fondant is zeer persoonlijk.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com