1

Onderwerp: contouren puzzelen

Ik heb een tinkerbell gepuzzeld, zie het resultaat in de taartenparade. Of de foto ziet de puzzel er wel ok

2

Re: contouren puzzelen

Ik vind puzzelen ook moeilijk, vooral omdat inderdaad de fondant indroogt en snel breekt...
van Ikkie/Eugenie op de freubeldag de tip gekregen om langs de randjes te wrijven, zodat je rafeltjes enzo wegwerkt, maar ik vind het nog niet makkelijk!
Dus ga dit topic even meelezen..

3

ik puzzel niet met fondant omdat ik vindt dat het te snel uitdroogt. Dus puzzel ik met marsepein. Ik snij het meestal uit met het "pizzamesje" of met de knife/scribertool. Daarne met de flute/vein tool nog even langs de randjes.

4

Ja, uitsnijden met cuttingwheel en dan er langs met je flute/vein tool  om alle rafeltjes weg te halen en glad te maken.
Daarna wrijf ik ook nog wel eens de randjes een beetje rond als ze erg scherp zijn uitgesneden (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik gebruik trouwens ook het liefste marsepein met puzzelen. Is ook makkelijker over te leggen, fondant breekt sneller.

5

Hoi, en als je nu eens half fondant en half marsepein en de randjes insmeert met cocosvet???

Vele en lieve groetjes Nicole