1

Onderwerp: Champagnecreme, dezelfde champagne als die die gedronken wordt?

Ik moet binnenkort een bruidstaart maken met champagnecrème. Nu vraag ik me af, is het het lekkerst om dezelfde champagne te gebruiken als die die wordt gedronken bij het eten van de taart? Hoe doen jullie dit meestal?

2 Laatst bewerkt door Carien (31-01-2015 19:42)

Re: Champagnecreme, dezelfde champagne als die die gedronken wordt?

ik heb 2x gemaakt en beide keren met prosecco, dat kost nog geen €5 per fles en het schijnt hetzelfde te smaken. Ik drink niet, dus kan het niet beoordelen ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (31-01-2015 19:42)

Volgens mij is de champagnesmaak vrij minimaal, zodat je niet zou kunnen proeven of het dezelfde is of niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe de anderen hierover denken...

Edit: nou ja, bijna gelijk!

Tieneke

4

Ik maak de champagnecreme met cava. Ik hou persoonlijk niet van prosecco, in cava zit minder koolzuur en hij is wat milder van smaak.

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )

5

Ik maak de champagnecreme met cava. Ik hou persoonlijk niet van prosecco, in cava zit minder koolzuur en hij is wat milder van smaak.

6 Laatst bewerkt door bloempie (31-01-2015 22:01)

Ik maak de champagnecreme met Cava. Ik hou persoonlijk niet van Prosecco, in cava zit minder koolzuur en hij is wat milder van smaak.

Prosecco smaakt trouwens wel anders dan champagne, maar dat geld ook voor Cava. Dus daarvoor maakt het weer niet uit, en wat prijs betreft ook niet. Voor rond de 5 a 6 Euro heb je een lekkere Cava om creme mee te maken.

Voor een goede champagne smaak kan je het beste marc de champagne nemen.

Als je zondigt zondig dan lekker