1 Laatst bewerkt door Antoinette (13-09-2006 14:04)

Onderwerp: Hallo

Hallo allemaal,

Ik ben Antoinette en zins vandaag lid van jullie forum. Al heel vaak gekeken op het forum en nu maar besloten echt mee te gaan doen.
Volgende week heb ik mijn vuurdoop met de 4e verjaardag van onze zoon Arthur.
3 taarten en ik pak het maar meteen goed aan.
1-winnie de pooh,2-raket en 3 circus.
Voor de 3e taart heb ik in duitsland een treintje gekocht en clowntjes.( woon in de omgeving Nijmegen,dus duitsland is niet zo ver weg).
Maar nu mijn vraag. Ik ben op zoek naar Marsepein of Fondant voor de raket- en de winnie de poeh taart. Ik ben het vergeten te bestellen bij de web winkel de laatste keer.
Weet iemand waar je hier in de buurt Marsepein of Fondant kan kopen. Want overal krijg ik te horen dat ze het nog niet hebben. Anders moet ik het er op gokken dat de ptt meewerkt en het in de web winkel bestellen. Want ik wil dit weekend proef gaan draaien met mijn Figuren.
Heeft iemand nog een goed idee hoe ik het makelijkst aan een ontwerp voor Lollie de Lollefant (pooh)kom want die moet er in iedergeval bij. Kan ik daar het beste Marsepein of Fondant voor gebruiken.Ik wacht vol spanning op jullie antwoord, groetjes

Pluk de dag!

2

Re: Hallo

Ik weet wel dat ze heel snel zijn met verzenden. ik had op binnen twee dagen mijn spullen in huis dus wie weet kun je toch via de webwinkel wat kopen, desnoods een voorraadje inslaan, dan scheelt dat ook weer.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

3

Re: Hallo

Dank je Maaike,
Ik denk dat ik het er maar op moet gokken.

Pluk de dag!

4

Re: Hallo

Hai antoinette, ook van mij welkom om het forum. En wat leuk dat je jezelf er zo in gaat storten, ik vrees alleen dat je na die drie er alleen nog maar meer wilt maken. ;)
Wil je lollie als een plaatje gaan maken of hem gaan boetseren? Als je boetseerd dan maakt het niet uit. Ik gebruik voor boetseren zowel fondant als marsepein. Fondant heeft alleen wel een fijner struktuur. daar heb ik b.v. mijn my little pony's mee gemaakt en iedereen dacht dat het plastic was. ;) De poohbeer en zijn vriendjes b.v. zijn van marsepein waar je ook hardere kleuren mee kan maken. Fondant is weer super voor wit en pastelkleuren.
Als je een plaat ermee maakt dan zou ik het met marsepein doen, vind ik makkelijker werken en fondant gebruik ik bij het puzzelen dan ook alleen als ik wit nodig heb. :)

http://img.photobucket.com/albums/v602/ … iefant.jpg
dit is de enige lolliefant die ik op google zo snel kon vinden.

Waar je bij jou marsepein of fondant kan halen weet ik niet, zit aan de andere kant. Je kan even vragen bij de notenboer op de markt.

Succes met je taarten.

5

Re: Hallo

Hoi Wendy.
Wat een geweldige taarten maak jij zeg. Dank je wel voor het plaatje van Lollie.
Op de winnie de pooh taart wil ik boetseren. (winnie en Lollie) dat vind Arthur het leukst. De raket gaat er als plaatje op en de trein heb ik al, die is van suikerwerk.
Ik ben al besmet met het taartvirus door alleen al te kijken, en ik bak al een tijdje"gewone" taarten, nu dus het echte werk!! Als het lukt heb ik al nieuwe opdrachten staan. Dus volgende week wordt de vuurdoop.
Groetjes Antoinette.
P.S. weet jij of die taartenbeurs(4 nov) ook toegankelijk is voor nieuwe leden zoals ik. Want een keer "live" ideeen opdoen is ook wel leuk.

Pluk de dag!

6

Re: Hallo

Ja hoor, die is toegankelijk voor iedereen die een kaartje koopt. ;) dus neem iemand mee zou ik zeggen. ;) :D
Nee hoor grapje, hoewel, we willen natuurlijk wel dat de organisatie er niet bij in gaat schieten en ze het daardoor mischien de volgende keer weer zullen organiseren. :)
We hebben in het voorjaar de eerste meet & greet gehad waar diverse forumleden elkaar alvast ontmoet hebben. Het winter taarten evenement is daar dus een vervolg op maar zeker niet alleen voor diegene die er eerder al bij waren. Er zijn de afgelopen maanden heel veel enthousiaste creatievelingen bijgekomen en ik ben persoonlijk supernieuwsgierig om de gezichten bij de namen en taarten te zien. :)

Met andere woorden, ik ben in ieder geval van de partij. :D
Wat de inhoud verder word van de W.T.E. is nog niet bekent maar dat het meer zal zijn dan alleen meeten en greeten is wel duidelijk. We wachten in spanning af. Mischien tot dan. :)

7 Laatst bewerkt door dutchdecorator (13-09-2006 20:13)

Re: Hallo

Hoi Antoinette,

Ook van mij een hartelijk wlkom bij "de club".
Ik denk ook dat je de webshop nog wel haalt als je via internet betaald wordt het de volgende dag al verstuurd ik had een betstelling die in donderdag deed zaterdag binnen ze zijn echt razend snel.

succes met al je taarten en we zien ze wel langs komen he,

oh ja kom gezellig naar de meet en greet iedereen is natuurlijk welkom.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

Re: Hallo

hoi welkom veel plezier met bakken maar......kijk uit na drie ben je hartstikke verslaafd!!!

Groetjes Rianne

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Re: Hallo

Hoi Antionette,

Leuk dat er meer mensen deze kant vandaan komen !
Ik bestel regelmatig bij de webshop hier en ben ook wel eens in de molen in Oud Zevenaar geweest (daar hebben ze ook steeds meer bakspullen voor "onze" taarten.
Verder zou je bij de Hanos in Nijmegen kunnen kijken als je iemand kent die een pasje heeft...en gezellig ook naar de Meet & Greet komen !!!!!!! ;-)

Groetjes Nicole

10 Laatst bewerkt door Antoinette (14-09-2006 13:11)

Re: Hallo

Hoi Nicole,
Mooie taarten vooral Koekiemonster vond Arthur leuk.Bij de Hanos ben ik nog niet geweest wel bij Lucas Klamer! Die had dus helemaal niets nog geen banketbakkersroom. Waar kom je vandaan in de betuwe, wij zitten aan de rand, hier in beuningen en ik heb familie in Rijswijk(gelderland) en in Beusichem. Als mijn echtgenoot op wil passen kom ik zeker op de wintertaartenparty. Heb er nu al zin in.

Pluk de dag!

11

Re: Hallo

Ik woon in Dodewaard...
Als wij naar Beunigen gaan is het voor die bloemenkas daar op het industrieterrein, de Lidl of voor Sportsworld (dus heel af en toe kom ik daar wel eens)
Lukas Klamer heeft inderdaad niks...ik vroeg om suikerbakkerspoeder en dat hadden ze ook al niet...de Hanos heeft wel wat leuke dingen maar het is allemaal niet goedkoper dan de webshop van Inge.
Wat ze wel hebben bij Lukas Klamer is allerlei soorten pakken om bavaroise te maken...schijnt ook lekker te zijn in een taart (ik heb het zelf nog niet eerder uitgeprobeerd)

12

Re: Hallo

Hoi nicole,
Die bloemenkas is Overvecht, ik kom daar vooral voor de kerstshow,die bavaroise van de Lucas klamer gebruikt een moeder van een vriendje van Arthur wel eens, ik vind hem niet bijzonder van smaak. Maar smaken verschillen. Ik heb nu alles in de webshop gekocht wat ik nodig heb en nu maar duimen dat ze het snel versturen. Heb al een mail gehad dat alles op vooraad is dus dat zal wel goed gaan.
Groetjes Antoinette.

Pluk de dag!