1

Onderwerp: hallo

Hallo allemaal,
Ik ben anke uit 1980 haha
Ben een beginneling / probeerster en heb al veel aan jullie site gehad.
Het bakken heb ik van mijn oma dus dat heb ik wel eens vaker gedaan maar met en met ontdek en probeer ik van alles. Ik heb wel eens wat met cakepops geprobeerd, mn zoontje versiert graag cake en koekjes. Met fondant geknutseld... Meestal probeer ik gewoon recepten die me leuk of lekker lijken.
Nu heb ik ook weer iets bedacht, niks moeilijks maar er zitten een aantal, voor mij, nieuwe dingen in.
Heb van de site verschillende dingen gehaald en gecombineerd en liep tegen 2 vragen aan. Daarnaast zijn alle tips en tricks natuurlijk welkom.

2

Re: hallo

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor alle tips en trucs, ik heb er al vaak wat aan gehad!
Nu heb ik een taart (niet zo heel moeilijk in vergelijking wat hier allemaal gemaakt wordt maar voor mij wel weer een uitdaging)
bedacht voor de verjaardag van mn zoontje….
Ik heb de icing sheets ontdekt dus dat was het uitgangspunt.
Mn zoontje wil chocoladetaart en ik vond de zwitserseroom met die kleurtjes er wel heel feestelijk uitzien.
Zit ik met 2 vragen over het recept en daarnaast de vraag of het jullie wat lijkt…
Ook zijn alle tips en trics  welkom natuurlijk.



Taart checken.
Bisquit maken dag of nacht laten staan in plastic zak. (kan ingevroren)
In lagen snijden met taartzaag.

Eerst dijkjes maken met botercreme 1:1 boter/poedersuiker

Vullig van zwitserseroom met kleurtjes (discodip) –
Zal ik gelatine in de banketbakkersroom doen of klopklop in de slagroom?

200gr bereide banketbakkersroom op 100gr  slagroom
(is het ook bereide slagroom of onbereide slagroom?)
(kan dan nog steeds ingevroren worden.)

Eerst de zijkant insmeren en dan overgieten met pure chocolade ganache.
300gram chocolade en 3 dl slagroom

Dan komt er uiteindelijk de icing sheet  van umizoomi op,
De tekst, steek ik letters uit fondant
En kaarsjes natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

3

Re: hallo

Hallo Anke, welkom op het forum! Heel veel plezier met bakken en lezen :).

Even antwoord op een paar van je vragen:

- ik zou de zwitserse room niet invriezen, heb het nooit geprobeerd maar ik denk dat hij daar vloeibaarder van word. Ik laat de banketbakkersroom goed opstijven in de koeling en vouw daarna de opgeklopte slagroom (met klopfix) erdoor.
- biscuit klinkt prima, ik doe ze wel eens een nachtje in de vriezer zodat ze beter te snijden zijn.
- geen ervaring met overgieten van ganache maar met de zoekfunctie hier op het forum gaat dat vast wel goedkomen!

Succes en laat je het resultaat zien?

4

Re: hallo

Zwitserse room zou op zich in de vriezer moeten kunnen...staat bij bakken en vullen in de lijst met vullingen die ingevroren kunnen worden...

5

Re: hallo

Haha als ik me niet schaam voor het resultaat zal ik een foto plaatsen.
(het is pas voor 19 februari)
Ik zie hier zo'n mooie dingen maar al doende leert men.
Heb alles dubbel gekocht voor als er ergens iets mis gaat.
Had het idee van invriezen idd van de lijst.
De planning is eigenlijk om de avond van tevoren of smorgens het bisquit te maken en savonds de taart af te maken. Maar aangezien ik ook nog de slingers end moet ophangen vond ik het wel een optie om eerder het bisquit te maken met de vulling en in te vriezen dan heb ik de avond van tevoren alleen nog de spanning van het ganache smeer en giet ritueel.
Pas als het bezoek er is leg ik de icing sheet en de letters erop, kaarsjes aan, zingen en aansnijden. Wat er daarna gebeurd is niet belangrijk meer.
Al met al komt het meestal wel redelijk goed maar anders smorgens gauw naar de bakker en dan leggen we daar de sheet maar op...

6

Re: hallo

Welkom op het forum en heel veel plezier met je taart :D

Re: hallo

Welkom Anke,

Ik ga ook taarten bakken voor mijn zoontje maar hij is 16 februari jarig. Ik ga een regenboogtaart maken en een gewone taart met treintjes erop. Ik hoop ook dat het goed lukt allemaal.

8

Re: hallo

Bedankt voor de welkoms berichten en succeswensen!
Hoop dat het bij jou ook allemaal lukt, dragonfly777, of kan ik daar vanuit gaan?
Die ene taart is voor mij voldoende uitdaging haha, we maken wel nog gewone tulband cakes die hij zelf versierd. 1 voor de verjaardag en 1 voor de juffen van de peuterspeelzaal.

Re: hallo

Nee ik mag er nog niet direct vanuit gaan, maar verwacht het wel.
De regenboogtaart is op zich niet moeilijk, veel bak tijd maar verder valt het mee.
De andere taart maak ik me meer zorgen over, maar komt vast goed.
Net als bij jou ;)

Voor de peuterspeelzaal ga ik cupcakes met daarop koekiemonster maken, want hij zit ook in de groep koekiemonster.