1

Onderwerp: Smaakje toevoegen aan naturel kwarktaart

Ik zou mijn taart willen vullen met naturel  kwarktaart van Dr. Oetker.
Nu is mijn vraag hoe ik het best een smaak kan toevoegen.
Ik was van plan diepvries frambozen te pureren en er door te doen, weet iemand of dat goed gaat?
Is het misschien beter eerst de frambozen in te koken met wat suiker, of is het dan weer te zoet?

Groetjes van Veerle

Re: Smaakje toevoegen aan naturel kwarktaart

Ik heb geen flauw idee, eerlijk gezegd, maar vraag me meteen af of er niet te veel vocht vrijkomt uit bevroren framboosjes.. Of zeg ik nu iets heel doms...?? :D

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (08-01-2015 21:53)

Diepvries fruit bevat erg veel vocht, persoonlijk zou ik dat niet doen want maakt het erg waterig, gelei van  maken met gelei suiker en dan laagje er tussen maken?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4 Laatst bewerkt door ILDIKONL (09-01-2015 20:17)

Hallo! :)

Koop Dr.Oetker "Naturel" Kwarktaartmix. Gebruik plaats van 400ml water , gepureerde fruit bijvoorbeeld frambozen /zonder zaadjes-door een zeefhalen/
De rest doe jij volgens de gebruiksanwijzing.
Probeer het framboozenpuree kombineren met frambozenkwark of yoghurt uit het supermarkt.
Ps: jij kan alle sorten fruit proberen maar met ananas, kiwi etc moet je uitkijken omdat eensorte enziem wat in het fruit zit zou het werk van gelatine afbreeken. Word slap het taartvulling. Ananas eerst kompot maken /koken/ pureerenen dan pas toevoegen..

Groetjes!

5

Bedankt voor de tips. Ik heb het water vervangen voor de zelfde hoeveelheid gepureerde en gezeefde frambozen (500 gr). En de rest volgens het recept gedaan, wel nog wat extra suiker toegevoegd. De vulling is goed gelukt, Dank je wel!

Groetjes van Veerle

ipv gewone kwark frambozenkwark gebruiken krijg je ook frambozenkwarktaart

gr

7

Je kunt ook gewoon kwark met een smaakje gebruiken in plaats van gewone kwark.
Meestal gebruik ik citroenkwark van almhoff. Deze kwark doe ik trouwens ook door de aardbeien of bosvruchtenkwarktaart van dr. oetker :) Lekker fris!

8

Ja, ik zou als ik jou was gewoon de kwarken van almhoff gebruiken. Die zijn lekker dik en er zit al een smaakje aan!

.. Want taart kan altijd!!