1 Laatst bewerkt door Irma (29-03-2011 19:52)

Onderwerp: citroenbavarois

Hier een recept om zelf citroenbavarois te maken...ik vind hem heeerlijk!
Ingrediënten:

2dl yoghurt
100g basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
4 blaadjes gelatine
sap van 2 citroenen
1dl slagroom
1 eetlepel suiker

Bereidingswijze:

Week de gelatine in een kom met koud water. Vul het citroensap met water aan tot er 2 deciliter is. Verwarm in een steelpan de citroensap. Knijp de gelatine uit en los dit op in het warme citroensap. Laat dit afkoelen. Doe de yoghurt in een kom en roer er de vanillesuiker, basterdsuiker en het citroenmengsel door. Klop in een andere kom de slagroom met de suiker stijf en spatel hier het yoghurtmengsel door. Verdeel de citroenbavarois over 4 glazen coupes en laat het een poosje opstijven in de koelkast.

Je hart fluitsert, luister goed!

2

Re: citroenbavarois

Lijkt me lekker! Ik ben gek op bavarois.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Moet het gemaakt worden van volle yoghurt , boerenland yoghurt ? Of kan het ook met magere yoghurt ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

manika schreef:

Moet het gemaakt worden van volle yoghurt , boerenland yoghurt ? Of kan het ook met magere yoghurt ?

Ik maak het vaak met volle yoghurt (biologisch), maar met magere yoghurt is het ook prima te doen!

Je hart fluitsert, luister goed!

5

Mijn buuf had hem al uitgeprobeerd en het was heerlijk. Ik ga het vandaag uitproberen voor de taart van mijn zoontje

6

Misschien een domme vraag, maar is deze ook lekker (in een taart) in combinatie met aardbeienjam (of iets anders met aardbeien smaak)?
Wil als dat samen gaat deze combi in mijn eerste taart gaan gebruiken. Alleen jammer dat ik voor mijn verjaardag geen marsepein meer kan bestellen. Kan dus helaas geen mooie taart voor mijn verjaardag maken. :(

7

Oeh die lijkt mij lekker. Ik heb um opgeslagen.

8

Hij is zalig ! en dit weekend gecombineerd met witte chocolade-yoghurt vulling was het een hele frisse vulling en een mooie tegenstelling met de zoete botercreme en marsepein.

Groetjes, Conny

9

Ik heb hem gemaakt, hij wil alleen niet opstijven. (Staat al 3 uur in de koelkast.) Zal ik er nog extra gelatine of slagroom door heen doen, wat kan helpen?

10

Herstel: na een nachtje koelkast was hij alsnog stijf genoeg voor de taart :-)

11

Lijkt me super lekker
Ik ga het in een taart proberen
Wat is er nog lekker bij want het lijkt me leuk 3 lagen te maken  :)
xxx

12

Gisteravond gemaakt; het leek wel water.... :s  Effe gezocht en ja, daar hadden meer mensen last van :Y  en ja, de volgende ochtend zou het goed moeten zijn.
Vanmorgen gauw kijken....  :thumb: stevige drilpudding ;)

Net in de taart gedaan, maar onderin zat een hele laag doorzichtige dril :s , dus dat maar niet in de taart gedaan :nooo

:think: Scheppen jullie het nog door na een paar uur? 
:think: Had ik die doorzichtige dril door de rest moeten scheppen?

maaruh... heeeerlijk  :thumb: Heb 'm gecombineerd met homemade lemoncurd en frambozen (in de bavarois gedrukt); ben benieuwd ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl