Onderwerp: Welke inhoud hebben de bloem bakblikken?
Weet iemand dat? De 15, 20 em 25 cm, 7,5 cm hoog van PME.... Voor hoeveel personen zijn ze en welke inhoudsmaat hebben ze (in liters)...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke inhoud hebben de bloem bakblikken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Weet iemand dat? De 15, 20 em 25 cm, 7,5 cm hoog van PME.... Voor hoeveel personen zijn ze en welke inhoudsmaat hebben ze (in liters)...
ze zijn iets kleiner dan de ronde in die maten
bloem 15 is 1,2 liter; rond 15 is 1,3 liter
bloem 20 is 2,1 liter; rond 20 is 2,3 liter
bloem 25 is 3,3 liter; rond 25 is 3,7 liter
ik reken ze voor 6, 11 en 17 personen (kapsel 7cm, 3x gevuld met én mouse/crème én saus/jam).
ze zijn iets kleiner dan de ronde in die maten
bloem 15 is 1,2 liter; rond 15 is 1,3 liter
bloem 20 is 2,1 liter; rond 20 is 2,3 liter
bloem 25 is 3,3 liter; rond 25 is 3,7 literik reken ze voor 6, 11 en 17 personen (kapsel 7cm, 3x gevuld met én mouse/crème én saus/jam).
Dank je!
Als je wilt weten hoeveel liter inhoud ze hebben gooi je er gewoon toch water in
Edit, probeer het volledige bericht te plaatsen, maar alleen de eerste regel word geplaatst...
Edit: nog 1 poging...
Als je wilt weten hoeveel liter inhoud ze hebben gooi je er gewoon toch water in
Dan kun je het zelf exact meten op precies de door jou gewenste hoogte.
Ik houd overigens voor de ronde, bloem & hartvorm dezelfde maat/ aantal personen aan.
Dus rond 20cm = hart 20cm = bloemvorm 20cm.
Heb ooit als tip gelezen dat de inhoud van deze bakpannen nagenoeg gelijk zijn.
(Geld natuurlijk ook voor rond 15cm, hart 15cm, bloem 15 cm & rond 25 cm, hart 25 cm etc )
Heb het alleen nooit nagemeten, misschien straks eens doen voor de gein
Ps: hehe, gelukt!
Siena, we snappen het inmiddels
wil je compu niet meewerken?
ik ben er maar vanuit gegaan dat ze ze nog niet heeft, anders vraag je zoiets toch niet?
Lol, nee mijn mobiel wilde niet! meewerken
Gelukkig is onze tablet wel met het goede been uit bed gestapt
Laten we er inderdaad maar van uit gaan dat ze de vormen nog niet heeft, vond het al een gekke vraag, haha.
(Omdat ze zelf ook al over liters begon)
Zelf ook nog niet helemaal wakker denk ik
Ik reken de 15cm voor 6, de 20cm voor 10 en de 25cm voor 16 personen.
(Bij vierkante vormen gaat het natuurlijk niet op, daar haal je meer stukjes uit)
Ik heb de bakvormen op mijn verlanglijstje staan, haha... en nu kreeg ik er een aanvraag voor, dus wilde graag weten hoeveel stukjes er uit gaan en meteen maar de inhoudt zodat ik dat straks niet meer hoef te vragen als ik ze ga bakken
Siena, dat wordt inderdaad gezegd, maar ik ben dus eens lekker met water aan het kliederen geweest
Hexagon is het kleinst: 20 cm is 2,0 liter
bloem 2,1 ltr
hart 2,3 ltr
rond 2,4 ltr
Dus niet meeeega veel verschil, maar toch wel degelijk
Haha, leuk te zien dat ik niet de enige eigenwijzerd ben!
De bloemvorm is dus 0,3 liter kleiner, scheelt toch iets idd.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke inhoud hebben de bloem bakblikken?