1

Onderwerp: Aaah! Lijmrest in m'n bakpan, help!

Gisteren prachtig mooie bakpannen gekocht (trots! nu hoor ik er echt bij ;) ), maar de mevrouw aan de kassa had schijnbaar haast... Ze trok de sticker zo hup uit de pan, maar daardoor zit er nu dus zo'n restje lijm/sticker.

Hoe krijg ik dit eruit zonder m'n pan te beschadigen??

2

Re: Aaah! Lijmrest in m'n bakpan, help!

weken? en ik heb altijd treffer in huis, een biologisch afbreekbare stickerverwijderaar. te koop bij de etos en sommige kruidvat winkels

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

Weken heb ik al een stuk of wat keer gedaan met stikheet water... Net toch maar met afwasmiddel (ecovert) en de schuurspons voorzichtig wat weggepoetst. Eerste taartje is voor eigen gebruik, dus nou.. komt goed, denk ik :) En anders snij ik gewoon de kop eraf..

Staat nu in de oven, spannend!! :D

4

Ik haal de plakresten/sticker er altijd af met de fohn!
Lukt altijd :y

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Hihihi, die heb ik niet :D

6

pindakaas!

Echt waar: de vlek insmeren met een klodder pindakaas en dan blijven wrijven. Daarna met een tissue alles weghalen en voilà lijmvlek is ook weg  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Wat een goede tip Sonja, die ga ik onthouden!

8

Sonj@ schreef:

pindakaas!

Echt waar: de vlek insmeren met een klodder pindakaas en dan blijven wrijven. Daarna met een tissue alles weghalen en voilà lijmvlek is ook weg  :thumb:

Bedankt voor je tip!
weet nog goed hoe ik lang geleden heb staan vloeken tegen die lijmresten... :grr:
en aangezien ik net een nieuwe set pakpannen heb gekocht ... begint het feest weer opnieuw, dit maal een stuk makkelijker dus! Merci!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Oh, das een handige! Dat heeft iedereen volgens mij wel in huis...  :thumb:

10

Werkt trouwens ookmet kauwgum uit je haar halen.... Weet ik uit ervaring.... O-)

11

Dat pindakaas werkt bij kauwgom wist ik, maar niet dat dit ook voor lijm was. Geldt dit trouwens ook voor secondelijm? Mijn man had nl zijn vingers aan elkaar geplakt vorige week  :S . Uiteindelijk hielp nagellakremover, maar dit zou ik niet gebruiken voor de bakpan, eerlijk gezegd  ;)

Sonj@ schreef:

Werkt trouwens ookmet kauwgum uit je haar halen.... Weet ik uit ervaring.... O-)

Vond het iedere keer al zo'n gedoe om een uurtje in de vriezer te gaan liggen... ;)

13

:lol:  :lol:  :lol:

14

Zeker weten pindakaas! Erop smeren, even laten zitten  en daarna afwassen. De olie uit de pinda's lost je lijmresten op  :thumb: