1

Onderwerp: Botercreme glad krijgen

Hallo,

Ik vraag mij of hoe jullie botercreme mooi glad krijgen.  Ik heb het nu a een aantal keer geprobeerd maar wat ik ook doe, er blijven korreltjes suiker inzitten.
Ik maak mijn botercreme 1:1 (goede ongezouten boter + gezeefde bloemsuiker).
De boter laat ik op kamertemperatuur komen en doe ik in kleine blokjes in mijn keuken machine.  Ik klop de boter al een beetje en doe er dan de gezeefde bloemsuiker bij.  De laatste keer heb ik mijn machine 20 minuten laten draaien...resultaat hetzelfde  :(  Je blijft de suikerkorreltjes in de boter proeven.
Hoe doen jullie dit en wordt het bij jullie glad?

Groetjes

Tortje

2

Re: Botercreme glad krijgen

Wat voor poedersuiker gebruik je?
Wanneer ik de bc 1:1 gemixt heb en ga proeven, voel ik altijd nog wat poedersuiker, maar dit is niet meer wanneer het in de taart zit. Het zijn trouwens geen korreltjes die ik proef/voel  ;)

3

Zelf mix ik de boter altijd wel 4 minuutjes voor dat ik de gezeefde suikerbakkers poeder toevoeg :)

4

Baklataart schreef:

Zelf mix ik de boter altijd wel 4 minuutjes voor dat ik de gezeefde suikerbakkers poeder toevoeg :)

Had erin het startbericht overheen gelezen, maar inderdaad, ik mix de boter eerst ook zo'n minuut of 7-8. Dan de poedersuiker (of idd suikerbakkerspoeder) bij, en dan nog eens een minuut of 10. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet of dit het verschil maakt met tegelijk mixen

5

ik haal de roomboter al 1 of 2 dagen van tevoren uit de koelkast. doe het hele pakje tegelijkertijd met de suikerbakkerspoeder in de kom en dan laat ik het 10-12 minuten mixen. maar ik doe er wel altijd een smaakje bij van patidess of lorran. dat is dan een paar druppeltjes vocht waardoor misschien de suiker beter oplost.

6 Laatst bewerkt door Siena (08-01-2015 16:38)

Ik speel vals en maak de klein gesneden op kamer temperatuur zijnde boter nog net íets warmer in de magnetron  :shh:
Dan zo'n 5 minuutjes mixen, poedersuiker erbij, en nog 10 minuten mixen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!