1

Onderwerp: schoonmaken bakvormen

Goedenavond.
Ik heb de laatste tijd zoveel cupcakes gebakken dat mijn bakvormen vies zijn.
Ik was ze altijd met de hand af maar ik krijg ze nu niet meer mooi schoon.
Nu is mijn vraag: Weet iemand tot hoeveel graden de bakvormen in de oven kunnen?
Want ik heb namelijk een zelfreiniging op mijn oven zitten en zou ze daar graag in willen zetten maar ik weet dus niet of dat wel kan.
Ik kan wel gewoon de bakplaten en roosters in de oven laten tijdens de reiniging.

Hopelijk weet iemand hier antwoord op.
Ik hoor het graag.
Alvast voor iedereen een fijne jaarwisseling!!!!

Groetjes AStrid

2

Re: schoonmaken bakvormen

Niemand die dit weet??

3

Sorry ik zou het echt niet weten, ik zet ze in een warm sopje om schoon te maken daarna afwassen en met een droge microvezel doek nawrijven. Hoop dat je er iets aan hebt!

Het klinkt haast alsof de viezigheid is ingebrand, als je het er niet meer met de handwas afkrijgt... In dat geval..... Goed afwassen en je geen zorgen meer maken? Of nieuwe kopen?  :s
Geen idee hoe zo'n programma van de oven werkt.

Succes d'rmee!

5 Laatst bewerkt door saskiahuisman (31-12-2014 11:07)

Hoi,

Ik denk niet dat het kan, je bakvormen op die manier schoon maken. Als een oven gereinigd wordt gebeurt dat op zeer hoge temperaturen, ik denk niet dat je bakvorm daar tegen bestand is. Dat zou betekenen dat je vormen worden gebrand, dat is nooit goed voor een bakvorm.

6

Ik gebruik altijd keuken ontvetter van st. Marc  dat spuit ik op de vormen en dat laat ik LANG intrekken....alles verdwijnt als sneeuw voor de zon dan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Bedankt allemaal. Mijn oven gaat tot 500 graden dus behoorlijk heet.
Ja het is echt ingebrand.....Ik ben nogal een miepert dus ik kan daar niet goed tegen  ;)
Maar ik ga ook st marc eens proberen.

Bedankt en fijne jaarwisseling allemaal!!!!

8

Kan inderdaad niet in de oven.. Ik doe de vormen altijd in de vaatwasser.

9

Vaatwasser is al helemaal niet goed, worden ze lelijk van en veel vormen gaan daardoor ook nog eens aanbakken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

lelijk worden dat klopt maar last van aanbakken dat heb ik helemaal niet. Stop ze altijd in de vaatwasser.

11

Oke ik heb ze nooit in de vaatwasser gedaan. Maar nu brand het beslag erin en ik vind dat vies haha.
Ik ga het eerst met st marc proberen en anders in de vaatwasser.
Bedankt allemaal

Ohh en de beste wensen allemaal!!! :)

12

Wat ook super werkt is HaRa ovenreiniger. Is niet chemisch.