1

Onderwerp: Sweet lace express - kant kleuren?

Wie heeft ervaring met het (zwart) kleuren van het Sweet Lace Express kant? Ik had er eerst zwarte fondant doorheen gekneed, en vervolgens nog met zwarte kleurgel (Wilton) verder 'zwart' gekleurd. Maar het werd ten eerste niet goed zwart, en ten tweede werd het zo zacht dat de hele structuur/de hele elasticiteit van het kant weg was en het niet meer uit de mold wilde.

Ik heb er toen maar fondant overheen gelegd, en op die manier het 'semi-zwart/donkergrijs/paarse' kant eruit weten te krijgen en dat het toch nog redelijk heel er uit kwam.

Iemand tips? Zowel hoe ik toch een mooie zwarte kleur kan bereiken met de sweet lace express, als ook de structuur kan behouden.

Met poeder kleuren? Alleen in wit te gebruiken en nadietijd kleuren? Niet eerst zwarte fondant erdoor doen, maar direct met zwarte gel kleuren...??

Of gewoon overstappen op een ander soort kant die zich wel goed laat kleuren ???

2

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

Kant en klaar zwart kopen?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

Siena schreef:

Kant en klaar zwart kopen?

Bestaat dat dan? Ik kom alleen wit tegen...?

4 Laatst bewerkt door cakebym (25-12-2014 23:46)

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

Mij lijkt mengen met fondant sowieso geen goed idee. Het is toch heel ander spul en door te mengen met fondant doe je denk ik de speciale eigenschappen te niet.
Als je gaat kleuren zou ik extra black van Sugarflair nemen. Die kleurt echt zwart, zonder dat je enorme hoeveelheden nodig hebt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5 Laatst bewerkt door LaLuub (26-12-2014 01:19)

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

cakebym schreef:

Mij lijkt mengen met fondant sowieso geen goed idee. Het is toch heel ander spul en door te mengen met fondant doe je denk ik de speciale eigenschappen te niet.
Als je gaat kleuren zou ik extra black van Sugarflair nemen. Die kleurt echt zwart, zonder dat je enorme hoeveelheden nodig hebt.

Dank je wel Cakebym. Ga ik in ieder geval die zwarte gel aanschaffen! Ik had dat mengen met fondant als tip gekregen van Brennies Cakehouse. Zou juist (extra) goed moeten werken. En de structuur leek eerst (vóór het kleuren) ook nog heel goed. Maar blijkbaar werkt het niet als je er ook nog eens veel kleur gel doorheen mengt. Iets teveel van het goede dan  :y

6

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

Iemand ervaring met Sweet Lace Express pasta kleuren?

Ik krijg ook tips om Magic Decor te gaan gebruiken. Schijnt heel makkelijk te kleuren te zijn. Kan ik dat ook toepassen op de Sweet Lace Express Mold?

7

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

LaLuub schreef:
Siena schreef:

Kant en klaar zwart kopen?

Bestaat dat dan? Ik kom alleen wit tegen...?


Ik dacht het gezien te hebben maar zie nu bij ellenscreativecakes . nl  allerhande kleuren ( goud, zilver, roze, paars, brons) maar geen zwart...

Misschien ergens anders wel?...

En anders zou ik witte lace kleuren met zwarte poeder kleurstof, maar dat is gevoelsmatig, heb het nog niet uitgeprobeerd.

Je kunt overigens de verschillende merken lace en matten wel combineren heb ik begrepen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

theeentaartspulletjes verkoopt wel zwarte cake lace  :y

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

9 Laatst bewerkt door LaLuub (26-12-2014 23:26)

Re: Sweet lace express - kant kleuren?

Siena schreef:
LaLuub schreef:
Siena schreef:

Kant en klaar zwart kopen?

Bestaat dat dan? Ik kom alleen wit tegen...?


Ik dacht het gezien te hebben maar zie nu bij ellenscreativecakes . nl  allerhande kleuren ( goud, zilver, roze, paars, brons) maar geen zwart...

Misschien ergens anders wel?...

En anders zou ik witte lace kleuren met zwarte poeder kleurstof, maar dat is gevoelsmatig, heb het nog niet uitgeprobeerd.

Je kunt overigens de verschillende merken lace en matten wel combineren heb ik begrepen.

Bedankt voor je reactie Siena en het opzoeken van het zwarte kant.

Ik ben zelf altijd heel huiverig voor het combineren van de lace en de matten. Er staat zelfs speciaal bij de Sweet Lace Express dat dat niet gecombineerd kan worden met de Sweet Lace (van hetzelfde merk notabene). Maar misschien moet ik daar toch eens wat mee gaan experimenteren. Ben alleen zo bang dat ik dan een pot dure kant koop, waar ik vervolgens niets mee kan (behalve dan ook weer een dure mat erbij kopen  :y )