1

Onderwerp: cupcakes nigella lawson?

Ik heb het recept van de site gebruikt om cupcakes te maken, maar wil er graag een chocolade variatie van maken. Kan ik gewoon cacao in het beslag doen, zo ja, hoeveel? of moet ik dit vervangen door een deel van de andere ingredienten? ben bang dat het anders te droog wordt.. of maakt dat niet uit?

2

Re: cupcakes nigella lawson?

Dat maakt zeker uit! Cacoa maakt gebak idd een heel stuk droger. Je vervangt een deel van de bloem door cacao. :)

3

Re: cupcakes nigella lawson?

Ik heb hier een recept van Peggy Porschen. Alleen is het voor 50 cupcake's, maar dat kan je aanpassen als het teveel is maar je kunt ze ook invriezen.
400 gr. zachte boter
400 gr, suiker
8 middelgrote eieren,op kamer temperatuur
400 gr. zelfrijzendbakmeel

vervang voor chocolade cake 100 gr.zelfrijzend bakmeel door 100 gr cacaopoeder
en voeg 100 gr.gesmolten pure chocolade aan het botersuikermengsel toe.

oven op 200 C

Doe de boter met de suiker en de smaakmakers naar keuze in de kom en klop tot een licht en luchtig mengsel.
Klop de eiren in een andere kom los en giet ze in een straaltje bij het botermengsel terwijl de machine op halfvolle snelheid draait.Voeg wat bloem toe als het mengsel gaat schiften.
Voeg vervolgens de boem toe en laat de keukenmachine of mixer op lage snelheid draaien.
bakjes vullen oven in .

Drenk de bovenkant van de cakejes met behulp van een kwastje met suikersiroop.
Bestrijk de cakejes met chocoladeganache laat opstijven. Verder kan je ze decoreren zoals je zelf wilt.

Succes

groetjes van Ann