Onderwerp: sneeuwvlokken maken
Hallo.. Hoe krijg je de sneeuwvlokken voor op een taart mooi?? Iemand een tip???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » sneeuwvlokken maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo.. Hoe krijg je de sneeuwvlokken voor op een taart mooi?? Iemand een tip???
Wat voor vlokken bedoel je? Grote, kleine, van fondant of van wat anders? Heb je een voorbeeld?
Er zijn speciale "plunger cutters" waar je sneeuwvlokken mee kunt maken. Te gebruiken met bijv. fondant of marsepein.
Het beste kun je de sneeuwvlokken na het uitsteken even laten liggen, zodat ze een beetje kunnen uitharden/drogen. Ze vervormen dan niet meer bij het oppakken, zodat je ze goed op de taart kunt aanbrengen. Eventueel kun je de vlokken nog wat glans of glitter geven. Staat extra feestelijk .
Weet niet hoe je een foto hier kunt plaatsen.
Ik heb ook cutters maar niet met zo'n stokje eraan waar je ze mee kunt losmaken.
Je ziet ze veel op taarten. Wil ze van marsepein maken.
Als ik ze uit wil steken blijven ze plakken en breken ze
ikzelf werk ook het liefst met marsepein, maar die sneeuwvlokken, die lukken echt niet met marsepein (tenminste, ik kan het niet...). Daarvoor heb je fondant of gumpaste nodig
Marsepein is inderdaad te zacht. Met fondant lukt het beter, even laten drogen in de uitsteker en dan komen ze er zo uit. Eventueel je uitsteker nog even met crisco of maizena insmeren.
Het lukt me wel met marsepein, maar dan moet deze niet te zacht zijn. Ik gebruik dus de witte FunCake of die van de EmTe (geloof Hollandia of zo?). Eventueel doe ik er tylose doorheen voor de extra stevigheid. Ik smeer de lap wel in met crisco omdat marsepein veel eerder blijft plakken. De vlokken blijven natuurlijk wel zacht, dus voor rechtopstaande vlokken gebruik ik wel fondant.
Dank voor de reacties. Ga vlg jaar toch maar de plugger kopen :-) Ging wel zo maar waren niet echt mooi.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » sneeuwvlokken maken