1

Onderwerp: Help!! Cool whip..

Hoi allemaal!

Ik heb hulp nodig bij een recept dat ik voor de kerstdagen wil gaan maken. Het gaat om deze caramel appel cheesecake (http://www.lifeloveandsugar.com/2014/09 … heesecake/).

Ze gebruiken hier voor de cheesecake "cool whip", maar dat is in Nederland niet te verkrijgen. Ik vroeg me af of iemand hier weet waarvoor ik dit kan vervangen. Het is een cheesecake die moet opstijven, dus die niet in de oven gaat. Volgens mij is het dan onvoldoende om de cool whip te vervangen door opgeklopte slagroom toch? Ik kan me niet voorstellen dat een mengsel van roomkaas, opgeklopte slagroom, suiker en caramelsaus gaat opstijven in de koelkast. Zou ik dan iets van gelatine moeten toevoegen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!! Het lijkt me namelijk een onwijs lekkere taart en ik zou hem heel graag willen maken voor de kerst zonder dat hij inzakt haha..

Groeten Illja.

2 Laatst bewerkt door |[ Liz ]| (21-12-2014 19:45)

Re: Help!! Cool whip..

Is coolwhip niet het engelse woord voor slagroom?
en lukt het niet met Klop fix er doorheen? Ik krijg dan hele stevige slagroom

3

Nee cool whip is echt zo'n speciaal product dat ze alleen in Amerika hebben.. Maar misschien is het inderdaad een idee om het met klopfix te proberen. Iemand anders nog suggesties?

4

Ik ken "cool whip" niet, maar zit even te denken aan monchoutaart. Dat is ook een mengsel van o.a. roomkaas en slagroom en stijft ook goed op in de koeling. Dus misschien werkt het met jouw recept (met evt. wat klopfix door de slagroom) toch ook wel... :)

5

Coolwhip is volgens wikipedia een slagroomvervanger. Dus vervangen door slagroom lijkt me het meest logisch, als je er toch niet op vertrouwd kan je er idd een zakje klopfix doorheen doen.

6

Ik zou halfom mascarpone en slagroom gebruiken, wordt echt goed stevig hoor. Je kunt er bijvoorbeeld ook toeven van spuiten. Of banketbakkersroom en slagroom.

Tieneke