1

Onderwerp: Rejuvenator op..... Water of alcohol als alternatief gebruiken?

Hoi hoi, ik ben bezig met een taart voor de kids op school. Nu moet ik hierbij ook wat dingen verven, echter kom ik er net achter dat mijn rejuvenator zo goed als op is.

Nu weet ik dat ik het ook kan mengen met barcardi of jenever (zoiets), maar omdat het voor kinderen is twijfel ik of ik niet beter met water kan mengen. Weet alleen niet of dat kan.

Dus mijn vraag waar mengen jullie mee, indien het ook voor kids geschikt moet zijn.

Alvast bedankt.

Groetjes ilona

2

Re: Rejuvenator op..... Water of alcohol als alternatief gebruiken?

De alcohol is al vervliegt voordat het op taart zit  ;) . Maar ik snap je wel. Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar heb wel eens gelezen dat het ook met citroensap kan.

3 Laatst bewerkt door Siena (16-12-2014 17:06)

Rejuvenator is toch ook alcohol?.... ;)

Ik zou gewoon vodka oid gebruiken, de alcohol vervliegt idd, en anders citroensap :Y

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

Dat weet ik daarom dat is ook een reden dat ik twijfel. Klinkt zo kind onvriendelijk mengen met barcardi of iets dergelijks.

5

Of je nu rejuvenator, wat alcohol is, gebruikt of bacardi wat alcohol is... dat maakt toch niets uit?...

En anders begrijp ik je blijkbaar verkeerd

6

Siena schreef:

Of je nu rejuvenator, wat alcohol is, gebruikt of bacardi wat alcohol is... dat maakt toch niets uit?...

De rejuvenator is zo goed als op, zegt Ilona in haar startvraag  ;)

7 Laatst bewerkt door Tigrasas (16-12-2014 18:42)

Als je vodka gebruikt gaat dat prima, het geeft alleen wel een glanzend effect aan fondant, geen water gebruiken!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Esther68 schreef:
Siena schreef:

I know, en dat is ook alcohol, dus waarom zou je dat niet voor vodka/ bacardi (wat ook alcohol is) kunnen vervangen?...
Dat vind ze geen fijn idee zegt ze, omdat het alcohol is en kind onvriendelijk klinkt, terwijl rejuvenator (wat ze had willen gebruiken maar niet kon omdat het op is) ook alcohol is...

Ik begrijp dus niet waarom ze rejuvenator wel oké vind,
maar bacardi/ vodka niet...   Snap ' ie    ;)

9

Van water door je verfpoeder kan je fondant gaan smelten en bovendien droogt het niet erg vlot. En die paar druppels alcohol kan toch geen kwaad?

10

Het kan met water, maar het droogt voor geen meter....

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Siena schreef:
Esther68 schreef:
Siena schreef:

I know, en dat is ook alcohol, dus waarom zou je dat niet voor vodka/ bacardi (wat ook alcohol is) kunnen vervangen?...
Dat vind ze geen fijn idee zegt ze, omdat het alcohol is en kind onvriendelijk klinkt, terwijl rejuvenator (wat ze had willen gebruiken maar niet kon omdat het op is) ook alcohol is...

Ik begrijp dus niet waarom ze rejuvenator wel oké vind,
maar bacardi/ vodka niet...   Snap ' ie    ;)

Ja, snap 'm  ;) . Maar omdat de rejuvenator toch bijna op is, en Ilona aan het twijfelen is gegaan, stelt ze deze vraag  ;) . Sorry Ilona (doe net of je er niet bij bet  :O  :O  ;) )