1

Onderwerp: Aladdin's taart

hallo allemaal!
Nou, de webshop is inderdaad zeer snel. Zaterdagavond heb ik de bestelling geplaatst en heb net alles binnen.

De taart wordt toch geen wonderlamp. Ik maak de versimpelde verzie van het paleis van Jasmine, met daarop dan marcepein-figuurtjes van Aladdin en de Geest.

Ik heb rolfondant om over de taart te doen, en natuurlijk marcepein voor de figuurtjes. Ook heb ik wat glitters om de koepels iets 'extra's' te geven.

Nou had ik een vraag. Doen jullie ook iets van vullingen tussen de cake en de fondant? of is het alleen tussen twee cakelagen? En wat is nou de beste en stevigste vulling?

Groetjes Annika

2

Re: Aladdin's taart

Tussen de vcake en de fondant doe je altijd een dun plaklaagje...
Dat kan gezeefde abrikozenjam zijn maar ook botercreme (dat laatste is handig omdat je daarmee eventuele oneffenheden in de cake mooi glad kunt strijken
Gebruik maar een heel dun laagje want hoe dikke de laag onder de fondant hoe eerder je de kans loopt op bobbels..

3 Laatst bewerkt door wendy (12-09-2006 18:42)

Re: Aladdin's taart

Ik ben zoo nieuwsgierig naar deze taart. :) Voor wanneer is ie? Showen hoor. :)
Ik gebruik ook altijd otercreme onder de fondant. De zoete vind ik het veiligste tegen smelten. 1 deel roomboter op 1 deel margarine op 2 delen poedersuiker. (2 delen roomboter kan natuurlijk ook i.p.v. margarine. Wel zeker 10 minuten mixen tot hij heel erg romig is.  Ik gebruik ook wel eens botercreme extra onder het fondant en dat gaat eigenlijk ook wel goed bij mij.

Re: Aladdin's taart

Als het klar is, zal ik zeer zeker een foto maken.

Ben vandaag een beetje aan het proberen geweest met de marcepein en het kleur geven daaraan. Ik heb al gezien dat ik moet opletten met de hoeveelheid kleurstof, want het is al gauw te veel...

maar mijn botercreme is niet stevig genoeg vind ik zelf. Zal het nog eens proberen vandaag...