1

Onderwerp: vraag over bewaren en planning

Ben ik weer, als beginneling met de zoveelste vraag die waarschijnlijk al tig keer gesteld is :o .

Vraag 1)
Hoelang kan je een vers gemaakte taart bewaren in koelkast?

Ik wil zondag een klein taartje maken, waarschijnlijk met tobleronemousse of Zwitserse room of… ben er nog niet helemaal uit. Hij is voor dinsdag, komt een vriendin even bijkletsen.
- Kan ik hem voor die 2 dagen gewoon in de koelkast bewaren?
- Heb nog geen kartonnen dozen of zo, dus gewoon in (alu)folie?

Vraag 2)
En dan een bewaar/voorbereidingsvraag. Voor moederdag wil ik 2 taartjes maken. Alleen die zaterdag ervoor ben ik er de hele dag niet. Mijn idee: woensdag de bodems bakken, invriezen. Zaterdag eruit halen (moet dat dan ook 24 uur van tevoren en laatste uren buiten koelkast) en dan zondag vullen. Je kan toch wel meteen direct eten? Of hebben jullie andere tips?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

2

Re: vraag over bewaren en planning

Als er slagroom in de vulling gaat, dan moet je de houdbaarheid aanhouden van de slagroom. Slagroom is 48 uur houdbaar.
Je kunt hem gewoon zonder iets in de koelkast zetten.

En voor wat betreft vraag 2. Je kunt de bodem ongeveer twee uurtjes van te voren uit de vriezer halen en gewoon buiten de koelkast leggen. En daarna uit de plastic zak halen. Dan kun je hem reuze goed doorsnijden, vullen en decoreren.

Veel bakplezier

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Re: vraag over bewaren en planning

Ik stop mijn taarten altijd in een grote pedaalemmerzak en dan in de vriezer. Mocht de taart te groot zijn dan verpak ik ze in huishoudfolie......ik gebruik eigenlijk nooit alu-folie.
Als ik de taarten wil ontdooien haal ik ze meestal de avond van tevoren uit de vriezer en ontdooi ik ze gewoon in de zak in de keuken. Blijven ze lekker vers.

toedels