1

Onderwerp: Constructievraagje....

Ik heb een constructievraag.....
Ik ga binnenkort een stapeltaart maken waarvan de onderste een ouderwets lekkere appeltaart gaat worden! De taart die daarbovenop komt is een sprookjesboom. Dus kom maar op met de stapel (of bak) tips!

Een douwel door het midden kan natuurlijk niet omdat ik niet door mijn springvormbodem (die onder de appeltaart zit) heen kan steken. Ook vastmaken op een onderbord wordt lastig door de metalen springvorm....
Ik wil de boomwortels 'over' de appeltaart heen laten groeien maar moet de taart óók nog kunnen vervoeren...

Dus wie tips of ervaringen heeft, alvast heel erg bedankt!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: Constructievraagje....

blijft de appeltaart in je springvorm zitten??

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Misschien een dubbele laag bakpapier op de bodem van je springvorm, zodat je de springvorm na het bakken kan verwijderen. De taart dan overzetten op een drum dan kan er wel een lange dowel doorheen.

4

Wauw, wat een project zeg =D

Gaat de appeltaart dat wel houden??

ik zou hem ook proberen van de plaat af te krijgen, heb je misschien zo'n teflon bakvelletje dan zou dat er onder kunnen :)

heel veel bouw en bak succes!! =D

5

De appeltaart liever niet in de springvorm denk ik zo.... Ik kreeg net via Facebook ook al de tip om met zo'n grote taartschep iets te proberen. Die heb ik gewoon eentje.... en gebruik 'm nooit..... Helemaal vergeten dat ik due had  :o

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!