Baklataart schreef:dollelollypop schreef:Baklataart schreef:hoe krijg je het toch steeds voor elkaar dat het water, ongeacht het tijdstip, uit mijn mond loopt

Haha ik weet het ook niet maar mocht je het recept soms willen dan plaats ik het graag hoor 
ja hoor ik heb er al een hoop van je bewaard 
Komt ie 
White Chocolate Macadamia Cheesecake with a Blond Brownie
VOOR DE KORST:
147 gram bloem
147 gram bruine suiker
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel zout
113 gram boter, gesmolten
1 ei
1 theelepel vanille
50 gram geroosterd, gehakte Macadamia noten (toast op een vel pan op 180 graden gedurende 6 minuten)
VOOR DE KARAMEL:
113 gram boter
195 gram-suiker
175 ml. zware room
VOOR DE CHEESECAKE:
312 gram roomkaas, kamertemperatuur
2 eieren
195 gram-suiker
227 gram zure room
1 theelepel vanille-
128 gram witte chocolade (een bar in stukjes gesneden of een pakket van brokken als je ze kunt vinden)
60 gram karamelsaus
100 gram Macadamia noten, geroosterd (toast, zoals hierboven in de korst laag)
VOOR DE VERSIERT:
500 ml. slagroom
147 gram poedersuiker
Meer karamelsaus voor druilerige
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Een springvorm van 20 cm doorsnee
Maak eerst de karamel. In een klein saucepot, smelt de boter en de suiker samen op een matig hoog vuur. Kok, af en toe roeren, tot het dik en goudbruin, ongeveer 7-10 minuten. Hoe langer je kookt het, hoe sterker de smaak is. Als u niet wilt dat een echt sterk caramel, kook het dichter tot 7 minuten. Laat het afkoelen ongeveer 2 minuten en dan klop de room voorzichtig. Het kan een neiging tot zwellen en koken hebben.
Meng de korst laag ingrediënten samen. Spuit een springvorm met pan coating. Verdeel het mengsel korst op de bodem van de springvorm. Kook de korst laag 8-10 minuten of tot het iets stevig in het centrum en niet zo plakkerig.
Ondertussen voor de cheesecake laag, in een mixer, sla de roomkaas tot ze zacht zijn. Schaaf onderaan de kanten, voeg de suiker en klop opnieuw tot gecombineerd. Schraap de kom weer naar beneden en voeg de overige ingrediënten. Meng tot goed opgenomen en glad.
Zachtjes verspreid helft van de cheesecake mengsel over de korst laag. Motregen in sommige caramel, alle witte chocolade, en de meeste van de Macadamia noten (laat wat voor de garnering). Verdeel de resterende cheesecake mengsel over de top.
Maak een grote folie tent te dekken over de cheesecake pan. Dit zal uw cheesecake wit te houden. Bak de cheesecake 1 uur. Verwijder folie tent en koken in stappen van vijf minuten tot het centrum is ingesteld. Koelkast of zelfs te bevriezen totdat koud.
Als de cheesecake is koud, sloeg de slagroom en poedersuiker in een mixer stijf. Zet een klodder slagroom op de cheesecake plakjes, besprenkel karamel over, en de resterende Macadamia noten.