1

Onderwerp: waar boetseren jullie mee?

ik wil gaan werken met poppetje e.d. op taarten. Nu vraag ik mij af, waar maken jullie deze van?

Ik heb al marsepein geprobeerd maar dat blijft zacht. Ik heb ook al met fondant gewerkt, dit gaat redelijk, al geprobeerd de fondant te verstevigen met hardingspoeder maar merk dat het verwerken toch lastig blijft, de fondant word toch te zacht om goed in vorm te blijven. hebben jullie tips/adviezen?

bedankt!
groetjes,
Chantal

2

Re: waar boetseren jullie mee?

Poppetjes maak ik wel met fondant+tylose. Ligt aan de fondant of er veel of weinig in gaat. Een beetje op gevoel  ;)

3

Ik gebruik Satin Ice Gumpaste. Ideaal spul om mee te boetseren en het heeft ook nog een lekkere marshmallowsmaak.

4

Ik boetseer met funcakes fondant als ik tijd genoeg heb. Dut hardt mooi uit, hoef er geen tylose aan toe te voegen. Als ik haast heb pak ik ook sarin ice gumpaste, maar vind gunpaste er eigenlijk te duur voor.

Ik boetseer altijd met fondant van funcakes, werkt heerlijk!

6

oud topic.

Ik boetseerde ook altijd met de Funcakes fondant, werkte prima en werd ook goed hard..Maar het lijkt wel nu het recept verbeterd is alsof deze zo zacht blijft, kan er niet goed meer mee boetseren..hebben anderen hier ook last van en waar boetseren jullie mee?
Groetjes Astrid.

7

ik vind het ook veel zachter maar het is wel goed uitgehard :think:

ik heb laatst wit en zwart gebruikt.

8

Met tylose werkt het prima, maar je kunt ook de modelling paste van FunCakes gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Bedankt dames!

10

Bedankt dames!