1

Onderwerp: bakken in glazen?

zou het kunnen om in een drinkglas te bakken?
Ik wil graag kleine vierkante eenpersoons taartjes maken. Nu heb ik een set van 6 vierkante whiskyglazen van redelijk dik glas. Net zo dik als de kleine glazen schaaltjes waar ik al eens in gebakken heb.

Of is dit een heel stom idee?

2

Re: bakken in glazen?

Ik zou het gewoon proberen...

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

en dan af laten koelen in de oven, zodat ze niet springen..

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

laat je nog even weten of het gelukt is?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

ja ik ben ook benieuwd...

verder vroeg ik me af....
zijn dat nog steeds niet best wel vullende taartjes...??

om vierkante 1 persoonstaartjes te krijgen had ik gewoon een 25x25 vierkante taart gebakken en in stukken gesneden!
ik heb er nu nog steeds stukken van in de vriezer liggen, voor het geval er iemand onverwacht langskomt!

6

Hey misschien een idee. want drank glazen en longdrink glazen kunnen inprincipe niet in de oven , op een andere manier gemaakt, de kans dat ze springen is erg groot. maar bij de ikea hebben ze hele iniminnie vierkantie overschaaltjes in een zet van 3. en dat is wel heel dik spul

succes

groetjes marinda

7

Ik heb het mijn man gevraagd, die is nogal technisch van aard, en die zegt dat gewoon glas niet in de oven kan. Glas moet speciaal bewerkt zijn om in de oven te kunnen gebruiken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

bedankt voor jullie reacties! Ik probeer het gewoon eerst eens met 1, en vanavond maar ff naar de ikea.

Een vierkante vorm in stukken snijden vind ik helemaal handig maar die heb ik nu nog niet.

9

En van die kinderbakvormen van de hema of xenos??
Dat zijn ook vaak hele kleine stukken, misschien in 2 of 4 –en te snijden.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag