1

Onderwerp: kersenfudge met chocolade.

Had het recept van pinterest maar ben in de loop van het maken tegen een paar dingen gelopen die ik de volgende keer anders zou doen want dan was hij mooier geweest :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMA8HWUL-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSHPXDLE-D.jpg

2

Re: kersenfudge met chocolade.

Ziet er lekker uit....recept? En vooral wat zou je de volgende keer anders doen?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

mjammmm dat ziet er zeker weer heel erg lekker ui :9  :9

ben ook wel benieuwd wat je anders zou doen, want ik vind ze nu ook al zo netjes :D

4 Laatst bewerkt door dollelollypop (26-10-2014 17:36)

Baklataart schreef:

mjammmm dat ziet er zeker weer heel erg lekker ui :9  :9

ben ook wel benieuwd wat je anders zou doen, want ik vind ze nu ook al zo netjes :D

Voor het eerst dat ik het maakte en ik wil nog wel even wat opmerkingen maken voor degene die hem ook zouden willen maken.
Er stond in het recept geen kleurstof vermeld die er wel in moet anders wordt hij niet roze.
Kersengelatinepoeder kon ik hier niet vinden dus heb ik 10 gram gewone gelatineblaadjes gebruikt met 2 flinke theelepel kersen extract en in het recept stond dat ik eerst de fudge moest uitgieten in het blik en daarna de chocolade er overheen moest doen maar ook dat heb ik even veranderd.
Je kunt het beste eerst de fudge laten opstijven en daana de gesmolten chocolade eroverheen doen want anders loopt het niet mooi uit en blijft het ook niet zo mooi bovenop liggen zoals je ok op mijn foto kunt zien.
De chocolade is er op sommige plekken doorheen gelopen en dat is niet mooi.
Ook had ik geen gedroogde kersen dus heb ik gewoon kersen uit een potje gebruikt.
Zoals je ziet aan de foto en daar ben ik nu ook achter dat er een hoop verbeterd kan worden de volgende keer maar ik wilde het jullie even laten weten vóór je hem eventueel gaat maken.
De volgende zou bij mij in ieder geval beter worden nu ik deze dingen tegen gekomen ben tijdens het maken.

Het recept

ingrediënten 400 gr. witte chocolade
245 gr. Fluff (marshmallow crème)
170 gr. boter
200 gr. suiker
175 ml. room
snuifje zout
1 eetlepel kersensmaak gelatine die kan je kopen heb ik vernomen bij de webshop van dieetland het is de jell-O kersensmaak.
½ kopje gedroogde kersen ( ik heb een potje kersen gebruikt omdat ik geen gedroogde had )
350 gr. donkere chocolade, gesmolten
Roze kleurstof naar eigen voorkeur

instructies In grote pan de boter smelten met suiker, room en snufje zout. Breng aan de kook op een matig hoog vuur. Eenmaal kokend, ingestelde timer voor 5 minuten en voeg in cherry gelatine. Na 5 minuten haal van het vuur. In mengkom, voeg witte chocolade en marshmallow crème. Giet heet mengsel over deze en klop met een garde tot een glad en romig Vouw in gedroogde kersen. Giet in een bakpapier beklede 9 inch vierkante pan en in de koelkast 4 uur of een nacht. Doe als de fugdge wat stevig is pas de gesmolten chocolade eroverheen en dan in de koelkast verder laten opstijven Snijd in vierkantjes en geniet!

Hartelijk dank voor jullie reactie :)

6 Laatst bewerkt door LaLuub (08-11-2014 18:15)

Ziet er superlekker uit. Dank voor het delen van het recept en de tips (al vind ik ze
zo echt al geweldig. Niets op aan te merken  :D ).  :thumb:  :thumb: