1

Onderwerp: cupcakes & eerste icing

Vandaag heb ik tussendoor rap wat cupcakes gebakken en ook snel mijn eerste icing gemaakt. En die was eigenlijk best goed. (denk ik :) ) Hij ging perfect op de cakejes en hij werd ook mooi glanzend hard.
De cupcakes bleven mooi aan het papiertje zitten, enkel vielen er sommige wel wat naar buiten maar dat zal wellicht door het gewicht te maken hebben en de dunheid van de papiertjes. Dus de volgende keer gebruik ik deze papiertjes per 2 of 3, zo zullen ze wel blijven ;)

Toch wel een vraagje, als jullie de cc decoreren, snijden jullie daar dan wat vanaf?
Ik had een klein topje in het midden, ik veronderstel dat deze eraf moest voordat ik de icing erop deed?

En de maat van de papiertjes?
De mijne waren 50  op 25. Ze leken me zo klein :o

xxx

2

Re: cupcakes & eerste icing

Niemand :s

xxx

3

nou, ik leg vaak een plank ofzo bovenop de cupcakes als ze net uit de oven komen, dan worden ze ook mooi plat aan de bovenkant...

over de papiertjes... ik snap niet wat je bedoelt met de afmetingen, standaard afmeting is volgens mij 5 cm doorsnee van de bodem...
welke eenheid bedoel je met 50 op 25 :P ??

4

Dank je wel voor je antwoord!
Een plank... mmm, dan wel een kleintje veronderstel ik :lol: (broodplankje ofzo)

Die afmetingen, ja, dat was millimeter ... dus 5 cm doorsnede, 2,5 cm hoog ;)

xxx

5

Dat is een gewone maat hoor :Y, niet te klein
Als er toch een bolletje op komt (ik leg ook altijd een glazen snijplank erop, ik bak met de vormpjes in een muffinmix, die is voor 12 cupcakes dus daar past de snijplank wel op ;)) snij ik dat er inderdaad af.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik zelf laat de bolling er net wel op. Ik vind dat gewoon veel mooier en anders vind ik d portie cake wel erg klein worden.
En leg je de papiertjes in een cupcakebakplaat ? Dan zakken je paiertjes niet door. In de hema vind je deze.

7

Bedankt voor de tips :thumb:

Karentje, een cupcakebakblaat heb ik nog niet. Ik leg ze gewoon op het ovenrooster. Vandaag met wat meer papiertjes ineen, en ze bleven mooi zitten :)
Die bakplaat komt er nog wel, maar na het aankopen van veel te veel spulletjes moet hij nog eventjes wachten ;)

xxx