1

Onderwerp: Karton steekt uit

Ik heb nu al een aantal taarten gemaakt en heb laatst na het zien van het filmpje van Michelle over afsmeren de scraper van PME gekocht.
Nu zit ik alleen met het probleem dat vaak mijn taart kleiner is dan het karton (als ik bakblik 20 cm gebruik en idem karton).
Met het afsmeren zit ik dan een stuk van de taart af of ik moet heel dik afsmeren. Meestal zet ik de scraper op het kartonnetje maar dan gaat hij vaak scheef omdat ik de achterkant niet kan leunen.

Doen jullie de taart op een kleinere maat kartonnetje dan het taartblik, knippen jullie en stukje af of lossen jullie het op een andere manier op?

Ik hoor het graag want ik wil graag strak afsmeren.

2

Re: Karton steekt uit

Ik vul, smeer af en bekleed mijn taart op een ingepakt mdf plaatje. Het karton knip ik iets kleiner dan de taart. Werkt ideaal! Je hoeft de taart dan ook niet meer op te pakken en dan de kans lopen dat je taart beschadigd.

3

Re: Karton steekt uit

Als je taart van 20cm echt zoveel kleiner is dan een 20cm karton is of je karton stiekem toch groter,
of je taart kleiner dan 20cm, dit kan komen door te lang bakken, dan krimpt je biscuit.

Een karton hoort ietsje uit te steken, dan kun je je karton gebruiken om langs af te smeren en wordt hij mooi strak.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!