1

Onderwerp: over het bakken in de wilton bakvorm 35 cm doorsnede.

Ik wil woensdag proberen om deze vorm voor het eerst te bakken.
Nu is mijn vraag:

maak ik het beslag in 1 keer (12 eieren) in Kennie's kom van 4,5 liter of kan ik het beter in 2 keer mixen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2

Re: over het bakken in de wilton bakvorm 35 cm doorsnede.

Ik zou het gewoon in een keer mixen als je weet dat het gaat passen... (?)
Bij mij in de Kitchen Aid (weet de inhoud niet) zou het niet lukken, met beslag van 10 eieren met suiker mixen (ik gebruik dus geen mix) staat het al tot aan de rand en zit het koppelstuk al onder. Dus dat is echt mijn max.
Had wel al bedacht (ik heb ook die grote vormen) dat als het nodig mocht zijn ik gewoon de Kitchen Aid aan zet en ondertussen met de gewone mixer de rest van he beslag ga maken.

Maar ik hoor ook wel eens goeie verhalen van met hetzelfde beslag verschillende vormen na elkaar bakken, dus je kunt achtereenvolgens twee keer mixen ook wel proberen lijkt me.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Ik heb gisteren met de mix en 10 eieren gemixt in de kennie, maar meer zou ik er ook niet in doen, mixen in 2x is beter denk ik

4

Ik heb het in 1 keer gedaan en dat ging goed! Ik heb ook geen heating core of ander 'kunst en vliegwerk' eraan te pas laten komen, werd een prima taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

ik ben nu bezig met een 4kante taart ook met 12 eieren. 31 bij 31 cm. hoe lang zou ik deze ongeveer moeten bakken? ik zat te denken aan 60 min.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

wel een bloemennagel gebruiken bij het bakken in ieder geval.
Ik zou dan ook in 2x mixen, want volgens mij wordt het wel erg vol ;)

Mijn website: Presentaart

7

Alhoewel ik net bedenk dat ik zelf die ook heb gebakken en die deed ik in 1x in m'n kennie, maar geen 12 eieren volgens mij maar minder.

8

As we speak staat er een 35 bakvorm in de oven!! Ik heb gewoon twaalf eieren gedaan en dat gaat prima!! Ik doe wel een bloemnagel in het midden van de bakvorm nadat ik het beslag erin heb gedaan. Ik druk hem erin met het rondje op de bodem. De mega mindy die ik laatst heb gemaakt was ook met deze bakvorm trouwens!

Succes!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

9

amai dat worden hier wel heel erg hoge taarten zeker??

bakvorm 35 doorsnee , 12 eieren

31 op 31 , 12 eieren

en ik gebruik maar 7 eieren op een bakvorm van 23 op 33 :-/
maar dan komt hij ook maar de hoogte van de rand.

ik zou graag eens een hele goeie maatberekening hebben van iedere bakvorm, hoeveel eieren er worden gebruikt, en hoeveel goeie stukken je eruit krijgt,
want ik heb al zo veel gezien en gelezen , dat ik het nie meer weet, ben wel soms traag van begrip :-/ maar kan daar echt niets aandoen.
tzal me wel eens lukken om het te begrijpen :-))

10

Mijn kennie is max 9 ( 10 wordt kiele kiele)

Ik mix bij meer dan 9 eieren altijd de helft met het handje en de helft met de kennie, zijn we tegelijkertijd klaar en kan alles erin :D

Alles goed???? nee 3 fout

11 Laatst bewerkt door wietske (15-04-2008 13:25)

Ik zou hem ook in twee keer mixen. En doe er in ieder geval een bloemnagel (of 2)  in. Ik kreeg de laatste keer de tip van Kaatje E om over de bloemnagel dat buisje te zetten van je wondermold. En ik moet zeggen dat hierdoor de taart mooier gaar werd !!!

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

12

blackangel schreef:

amai dat worden hier wel heel erg hoge taarten zeker??

bakvorm 35 doorsnee , 12 eieren

31 op 31 , 12 eieren

en ik gebruik maar 7 eieren op een bakvorm van 23 op 33 :-/
maar dan komt hij ook maar de hoogte van de rand.

ik zou graag eens een hele goeie maatberekening hebben van iedere bakvorm, hoeveel eieren er worden gebruikt, en hoeveel goeie stukken je eruit krijgt,
want ik heb al zo veel gezien en gelezen , dat ik het nie meer weet, ben wel soms traag van begrip :-/ maar kan daar echt niets aandoen.
tzal me wel eens lukken om het te begrijpen :-))

Je kan het beste zelf uitzoeken wat je een mooie hoeveelheid vindt, en dan aan de hand van een schema berekenen hoeveel je dan voor andere vormen nodig hebt.
Iedereen dat het inderdaad net wat anders (ik heb ook m'n eigen schema en berkeningen)

13

Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga voor safe: dus 2 keer mixen en dan samen de oven in. Ik ben benieuwd :-D

14

Wat is een bloemennagel?Ik wil binnenkort ook bakblik van 35cm gaan gebruiken.
Maar een heating core is dus niet perse nodig?

15

mascha schreef:

wel een bloemennagel gebruiken bij het bakken in ieder geval.

Ben ik h

16 Laatst bewerkt door Tweety1974 (24-04-2008 13:44)

KLIK
Je gebruikt deze om roosjes met te spuiten met botercreme of icing, maar ook in je grote bolvormen zodat alles goed gaar wordt. Werkt als een warmte geleider. :thumb:

Groetjes Tweety!

17

aha, klinkt erg logisch! Bedankt voor de uitleg. En bij welke afmeting gebruik je dat??