1

Onderwerp: willen jullie even helpen?

Eind volgende week heb ik die enorme bruidstaart op de planning staan. Nu heb ik voor elke taart een onderboard besteld. Die zitten nu nog mooi in hun folie. Maar hoe zit dat eigenlijk als ik de taart erop moet zetten. Folie eraf halen en taart erop? Of toch nog een kartonnetje ertussen? De onderste 30cm taart komt wel op een kartonnetje te staan, maar die staat direct al op de drum te staan. Waarvan ik nog twijfel of ik die mooi inpak, of bekleden ga.
Bedankt alvast!

2

Re: willen jullie even helpen?

de cakeboard (en ook de cakedrum) vervangt het taartkarton.
het plastic er dus afhalen, en de taart kan er zo op!

(het zijn gewoon extra dikke/ stevige taartkartons)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

O, en ik zou de drum bekleden als die onder de taart uit komt te steken.
Als je dit van te voren doet kan de fondant alvast uitharden en heb je minder kans op beschadiging als je de taart erop zet.

(tip, zet eerst de onderste taart erop, en dan de rest, en niet in 1x de hele stapel,
dan heb je minder gewicht en gaat het veel makkelijker/ precieser)

Zou wel even een dun karton op de onderste taart leggen voordat je de volgende laag er bovenop legt. Met de gladde kant naar beneden. De drums die ik gebruik hebben tenminste altijd een onafgewerkte onderkant en dat lijkt me niet echt hygienisch/smakelijk als die onderkant bovenop een taart ligt. Snap je hem? Lekker duidelijk verhaal :S.

5

ik snap hem :Y ,
een cakeboard heeft idd een papieren onderkant, maar zit even te denken of dat bij een cakecard ook zo is...

Alleen, de cakecards zitten in plastic ingepakt (schoon lijkt me),
ik zie het probleem er dus niet zo van in... maar ja, ik ben ook maar ik  :+

6

Thnx voor de reacties, idd misschien maar een kartonnetje op z'n kop tussen de taarten en cakeboards. Ik was in eerste instantie idd wel van plan om de drum te bekleden, van te voren, maar ik wilde de grootste taart (30cm) op de drum, dan vullen en bekleden, maar dat is denk ik niet handig.
Ik ga op locatie verder opstapelen. Mijn idee was om de 30cm en 25cm vast op elkaar te zetten en in een doos mee te nemen. En op locatie de 20cm,15cm en 10cm er nog op te stapelen. Decoratie is gelukkig redelijk simpel met rozen, en 2 open harten bovenop de 10cm die ik er wel van te voren op probeer te zetten. De meeste rozen zal ik op locatie dus op de taart moeten doen.

7 Laatst bewerkt door Siena (16-09-2014 20:49)

Ik zou zelf de 30 cm op een karton vullen, bekleden, decoreren,
en pas als hij klaar is op de drum zetten.
Dan kun je ook de 20 cm erop zetten (als die af is)
als je een plak laagje tussen de taarten (RI of bc) doet, gebeurt er niks mee met vervoeren.
Dan kun je op locatie  de 20 cm en 1 cm erop stapelen.

8

Ik zet mijn taarten ook altijd rechtstreeks op de cakedrum en/of cakeboard. Ik deed bij een stapel eerst ook altijd een karton aan de onderkant van de board maar dat doe ik nu niet meer. Er zit gewoon papier aan de onderkant en, doordat deze in folie ingepakt is, blijft deze schoon. De board blijft ook niet plakken aan de taart eronder. Ik vind het ook niet mooi wanneer je het zilverkleurige deel ziet, dus bekleed deze ook altijd. Of ik bekleed de hele drum, of ik leg er later een rand omheen.

9

Bedankt voor de adviezen! Denk dat ik er wel uit ben :)