1

Onderwerp: hoe deze bloemen maken en op de taart plaatsen

Hallo

Ik kreeg de vraag vn een koppel deze taart te maken, bloemtjes ken ik en kan ik maken maar de meeldraden weet ik niet hoe ze die zouden maken én hoe zouden ze deze bevestigen op de taart! Kan er mij aub iemand helpen?
Ik heb deze foto zelf gekregen heb deze niet gezocht maar is wat zij willen ;-)
http://img.photobucket.com/albums/v258/fannyv/10694900_718826851516368_886983847_n_zps46248871.jpg

Alvast héél erg bedankt op voorhand!!!
Fanny

2

Re: hoe deze bloemen maken en op de taart plaatsen

Ik denk dat je de bloemen op één draad moet binden en dan bovenaan in een flowerspike en vanaf daar de 'hoofddraad' naar beneden geleiden.
De meeldraden doe je met stamen, bijv. van JEM. Die zijn dan ook niet eetbaar.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

leuke vraag daar zat ik ook mee...heb de zelfde opdracht gekregen maar dan in het geheel wit met ruitjes erin en parels

bedankt

4

Marianne schreef:

Ik denk dat je de bloemen op één draad moet binden en dan bovenaan in een flowerspike en vanaf daar de 'hoofddraad' naar beneden geleiden.
De meeldraden doe je met stamen, bijv. van JEM. Die zijn dan ook niet eetbaar.

op 1 draad binden? Is er misschien een bepaald boek die jullie me kunnen aanbevelen daarvoor, of iets via internet?
Mag de basis zijn gewoon dat ik weet hoe ik iets moet opbinden)))

Fanny

5

Hoi, je kan ook stampers van "touw" maken. Zie voor instructies acaketorememberva.blogspot.nl/2011/02/making-stamens-for-gumpaste-flowers.html

6

Nokkie schreef:

Hoi, je kan ook stampers van "touw" maken. Zie voor instructies acaketorememberva.blogspot.nl/2011/02/making-stamens-for-gumpaste-flowers.html

Dat ziet er zeer interessant uit))) Moet nu alleen dus iets vinden om hem op te binden op de taart, op 1 draad)))) Héél erg bedankt hoor ;-)
Fanny

7

Ik zou het zelf niet van stamen doen, maar gewoon met een floral wire. Een goed suikerbloemenboek is Suikerbloemen, van Alan Dunn: http://www.deleukstetaartenshop.nl/suik … -alan-dunn of (engelstalig) Simplifying Sugar Flowers van Alison Procter: http://www.deleukstetaartenshop.nl/simp … on-procter

Waar het op neer komt is dat je de individuele bloemen op draad maakt, en dan deze per stuk weer aan één lange draad bindt. Dat draad is dus floral wire :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Mooi dat je wat aan de tip hebt. Succes.

9

bedankt hoor))) Ik heb ondertussen het boek van Alan Dunn besteld en ga morgen zien wat ik zoal allemaal kan doen)))) Héél erg bedankt voor de tips hoor!!!

Fanny