1

Onderwerp: Uitsnijden puzzeltaartje of andere figuren

Wie heeft er tips over het mooi uitsnijden van figuren of onderdelen voor een puzzeltaartje.

Als ik uitsnij met een wieltje blijft er vaak een dun randje onderaan het snijvlak zitten. Met een mesje krijg ik ook niet altijd mooie strakke lijnen.
Hoe krijk ik bij het snijden mooie strakke hoeken en hoe haal ik op een mooie manier kleine uitsparingen uit marsepijn?

Welke gereedschappen gebruiken jullie hiervoor?

Wie weet heeft er iemand een goede how-to.

Wat ik tot op heden maak ziet er leuk uit maar het kan mooier.

Gezien de hoeveelheid ervaring hier op het forum zijn er vast mensen met mij een hoop kunnen leren  :)

2

Re: Uitsnijden puzzeltaartje of andere figuren

Ik gebruik hier een erg scherp hobbymesje voor, die ik regelmatig schoonmaak met een nat doekje. Er blijft best wel snel suiker aan plakken. Ook slijp ik deze in zo'n messenslijper. Wanneer ik erg kleine dingetjes heb of letters, dan doe ik vaak tylose erdoor. Dan vervormt de marsepein niet zo snel. Gebruik trouwens vaak FunCakes marsepein omdat deze wat steviger is dan de Zeelandia.

3

Bedankt ik ga eens kijken of dat beter gaat.

ik maak mijn puzzelplaatjes met fondant en om het uit te snijden heb ik een herders mesje ( houten handvat en altijd scherp).

als ik wat rafeltjes heb ga ik er bij langs met een klein bol tool of met de zijkant van mijn mesje ( niet scherpe kant).

succes

gr eileen