1

Onderwerp: Baby taart

Vandaag een leuke baby taart gemaakt, niet echt heel erg origineel maar erg leuk om te maken!

Meegenomen als kraam kado voor de buren die net een baby hebben gekregen samen met een waardebon voor zijn eerste verjaardagstaart! :) Vond het wel een origineel kado..

Gevuld met banketbakkersroom en een laagje aardbeienjam

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-UAUVHLQ8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-OGZBQYUV.jpg

2

Re: Baby taart

Daar waren de buurtjes vast heel blij mee! Mooie taart!

3

Dankjewel! Ja ze waren er erg blij mee!

4

Echt een schatje :thumb:

Mag ik hem opslaan voor mijn buurtjes die 3 december hun eerst baby verwachten?

En bekleed je de taart eerst helemaal voordat je de lange vingers er tegen aan plakt of alleen de bovenkant?

En een super leuk idee die waardebon!!! =D

5

Ja tuurlijk Baklataart! Ik heb hem afgesmeerd met vanille meringue crème, even op laten stijven en daarna weer een laag. Daarna gelijk de lange vingers geplakt anders plakt je botercrème niet meer zo goed. Lintje eromheen gedaan en parelrandje voor de afwerking (ik had een kapsel wat te hoog was :)) bovenop muisjes gestrooid zo uit het pakje en de details gemaakt. Et voila!

leuk

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

7

Vera12345 schreef:

Ja tuurlijk Baklataart! Ik heb hem afgesmeerd met vanille meringue crème, even op laten stijven en daarna weer een laag. Daarna gelijk de lange vingers geplakt anders plakt je botercrème niet meer zo goed. Lintje eromheen gedaan en parelrandje voor de afwerking (ik had een kapsel wat te hoog was :)) bovenop muisjes gestrooid zo uit het pakje en de details gemaakt. Et voila!

Dank je wel vera voor de uitleg :)

8

Heel erg mooi!
Mag ik iets vragen over je lange vingers? Ze zien er allemaal zo recht 'geplakt' uit. Maar Hoe zorg je er voor dat je uit komt en dat je niet op het einde bijvoorbeeld een halve lange vinger over houdt?!

9

Hoi Lotte, ik kwam precies uit dus heb dat probleem niet gehad, anders kun je altijd nog een klein beetje passen en meten. Er zit altijd wel een klein beetje speling tussen de koekjes!

Wauw schitterend gemaakt!

11

Mooi weer hoor! Ik wil ook zo graag een keer zo'n taart maken maar ik heb helemaal geen baby's (of zwangeren in m'n buurt  :lol: )

12

Mooi hoor. Deze heb ik ook al een paar x gemaakt.
Ik heb alleen het idee dat je lange vingers verkeerd om zitten. Ik deed ze er juist andersom op.
Dus met de gesuikerde kant naar buiten.

Waarom heb jij het zo gedaan?

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

13

Hoi Dolfijn, ik vond dit mooier, wilde geen suikerkorreltjes op mijn board hebben denk ik.. Heb het geprobeerd voordat ik begon zeg maar wat ik mooier vond staan. Et Voila dit is hem geworden! ;)