1

Onderwerp: nieuwe oven

Hoi,

Joepie, eindelijk is mijn nieuwe keuken operationeel. Dat  betekent o.a. een lekkere grote 90 cm oven ipv mijn kleine combi magnetronnetje. Alleen nou heb ik dus wel het (luxe) probleem dat ik weer opnieuw moet leren bakken...

Met de combi ging het niet altijd zoals ik wilde, maar ik was er inmiddels wel aan gewend hoe ik het zo goed mogelijk kon krijgen.

Nou vraag ik me af, zo'n biscuitbodem als basis... op welke hoogte zet je die het beste in je oven? En met welke soort oven? Boven-en onderwarmte, hetelucht, hetelucht met onderwarmte? Ik kan wel opnieuw het wiel gaan uitvinden maar als jullie het al weten bespaart dat natuurlijk een hoop taarten die de kliko in kunnen!!

En standaard zit er

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

2

Re: nieuwe oven

hallo lonneke,

gefeliciteerd met je nieuwe keuken, is hij helemaal naar je zin?

ik heb een heteluchtoven en blijkbaar moet de taart daar in het midden staan. als ik bijv cupcakes maak zie ik dat die in het midden van de bakplaat sneller bruin worden dan die aan de ovendeur staan, dus echt helemaal centraal is belangrijk denk ik (dus zowel in de hoogte als in de breedte)

ik doe 10 minuten op 150 en dan de rest op 175 graden.
groetjes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3 Laatst bewerkt door ria (10-09-2006 19:32)

Re: nieuwe oven

hoi Lonnes,

gefeliciteerd met je nieuwe keuken.
Ik heb ook een brede oven als je lage bak blikken hebt is in het midden goed,
heb je hoge bakvormen (tot 12 cm hoog ) dan zet ik hem naar onderen.

Maar ik heb ook meerdere kapsels tegelijk op verschillende hoogtes er in gehad en dat ging ook goed.

Ik heb zelf een Miele en daarvan kon ik bij de fabrikant extra bakplaten en roosters bijbestellen. Soms wil je keuken leverancier dit ook wel voor je naleveren.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.