1

Onderwerp: Ultieme recept voor botercrème om te vullen

Ik vul mijn taarten altijd met lekkere vullingen obv slagroom. Ik lees dat jullie bijna alles met botercrème vullen. Wat is het beste recept? Liever geen kant en klare mix.

2

Re: Ultieme recept voor botercrème om te vullen

Maar er is toch geen "beste recept"? Het hangt vooral af van smaak. Wat de 1 lekker vindt, vindt de ander misschien helemaal niet lekker. Ik gebruik altijd meringue botercreme (naturel of met andere lekkere dingen er door heen). Maar er zijn ook mensen die met de mix vullen of een andere creme...

3

En als je eventueel voor anderen bakt, is het ook belangrijk om te weten waar de ontvanger van houdt... :y

Ik ben sinds kort van de 1:1 naar de American buttercream frosting verwisseld. Vind dit veeeel beter . En er is niet echt het ultieme recept, je moet zelf kiezen wat je lekker vind en wat de klant/gast lekker vind. Als je het recept wil, hoor ik het wel.

5

xNariimanee schreef:

Ik ben sinds kort van de 1:1 naar de American buttercream frosting verwisseld. Vind dit veeeel beter . En er is niet echt het ultieme recept, je moet zelf kiezen wat je lekker vind en wat de klant/gast lekker vind. Als je het recept wil, hoor ik het wel.

Ik ben wel benieuwd naar je recept

6

xNariimanee schreef:

7 Laatst bewerkt door missperfect2001 (26-07-2014 19:28)

Lizetje schreef:
xNariimanee schreef:

Okee, here it comes:

350 gram boter
500 gram poedersuiker
50 ml slagroom(ongeklopt)
10 ml vanille extract

Boter voor 10 minuten fluffy en wit kloppen. Poedersuiker langzaam toevoegen. Als alle poedersuiker erin zit en goed is geabsorbeerd, slagroom bijvoegen. Dat ook goed kloppen en dan als laatste vanille en voila !

8

Smeer je hier mee af? En gaat dat dan goed (met het oog op het vocht van de slagroom en  het vanille extract).
En is de stevigheid hetzelfde als bij de 1:1?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

cakebym schreef:

Smeer je hier mee af? En gaat dat dan goed (met het oog op het vocht van de slagroom en  het vanille extract).

Ik heb nooit gezegd dat ik hiermee afsmeer? Dit is een recept om te vullen. Ik smeer met 1:1 af.

Ik gebruik altijd een mix van aveve die je nog zelf moet maken, heel lekker van smaak!

11

missperfect2001 schreef:
cakebym schreef:

Ik heb nooit gezegd dat ik hiermee afsmeer? Dit is een recept om te vullen. Ik smeer met 1:1 af.

Het was ook een vraag ;). Maar heb over de titel heengelezen. Vind 1:1 niet zo lekker en hoopt er ook mee af te kunnen smeren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym