1

Onderwerp: Fondant kleuren blijft een probleem...

Ik kleur nu al een mooi poosje zelf mijn marsepein en dit gaat prima, ik krijg de precies goede kleuren. Wanneer ik echter fondant wil kleuren worden alle kleuren echter veel lichter (pastel tinten zeg maar). Heeft iemand een idee hoe dit kan? Of is dit normaal? De fondant die ik heb is wel wit van kleur, maar het is wel de "normale" fondant die ik besteld heb, niet de extra witte.
Bedankt alvast voor jullie reacties!

2

Re: Fondant kleuren blijft een probleem...

Fondant kleurt eigenlijk altijd slechter dan marsepein, je zult dus meer kleurstof moeten gebruiken voor een 'fellere' kleur. Verder helpt het (bij mij) altijd goed om het fondant ruim voor ik het nodig heb te kleuren. Op de één of andere manier is het na een dag al een veel mooiere kleur dan op het moment van kleuren zelf. De donkere kleuren, zoals zwart en rood koop ik trouwens altijd al voorgekleurd. Ik vind het heel lastig om dat zelf echt mooi te kleuren.

Re: Fondant kleuren blijft een probleem...

rood en zwart zijn ook met marsepein niet makkelijk zelf te kleuren, maar idd alle andere kleuren hebben met fondant net even wat meer kleurstof nodig dan met marsepein. nu moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat sommige merken fondant makkelijker kleuren dan anderen. qua kleurstof gebruik ik altijd wilton (met uitzondering van de electric kleuren van ameri color) en meestal gebruik ik donkere kleurstof, ook als ik een lichtere kleur wil maken. voor lichtblauw gebruik ik bijvoorbeeld een klein beetje navy en voor licht roze gebruik ik gewoon de rose.

4 Laatst bewerkt door Carien (21-07-2014 07:51)

Re: Fondant kleuren blijft een probleem...

rood en zwart zijn prima zelf te kleuren, ook in fondant :)
Gewoon 3 dagen voor gebruik kleuren, dan trekken de keuren goed in; zoals Anna_4 al zei :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl