1 Laatst bewerkt door Amanda (15-07-2014 09:40)

Onderwerp: vliegtuig topper maken van cake of biscuit?!!

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht in het forum, maar kan het niet vinden en wil zo de oven aanzetten..

Er is mij gevraagd een vliegtuigtaart te maken, waarbij het vliegtuig bovenop de taart zit.
Nu is mijn vraag, moet ik de basis van dit vliegtuigje van cake of van biscuit maken?
Biscuit is lichter en daardoor zal het vliegtuigje beter blijven staan op de taart (denk ik) maar cake is steviger en zal beter tegen de bekleding kunnen??

Help?!! Of zijn er nog meer mogelijkheden? (Hij moet wel eetbaar zijn..)

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Re: vliegtuig topper maken van cake of biscuit?!!

Je kan het allebei doen. Ik maak ze meestal van biscuit ;-)

Als je het vliegtuig op je taart stapelt als een stapeltaart met dowels maakt het niet uit waarvan je hem maakt. Cake is wat makkelijker te bewerken/in vorm te snijden en hoeft niet perse gevuld te worden om lekker te zijn. Biscuit is minder machtig maar op zichzelf vrij smaakloos, heeft echt wat vulling nodig om lekker te zijn. Is soms ook wat lastiger te bewerken omdat het wat minder dicht is en dus wat makkelijker kruimelt.

Groetjes Petra

Oh en als het geen groot vliegtuig hoeft te zijn kun je hem natuurlijk ook nog boetseren van fondant of marsepein. Wil je wel groot en extra stevig, dan zou je kunnen kiezen voor het kneden van een figuur van cereal treats en deze dan bekleden met fondant.

Groetjes Petra

5

Hmmm cereal treats.. Dat ken ik niet.. Ga ik een keer uitproberen als ik wat meer tijd heb!

Verder iedereen bedankt! Denk dat ik hem toch van cake ga maken dan.. Mijn gevoel zegt dat ie dan toch wat steviger is. Kruimels heb ik geen zin in ;-) ..

Recept voor de cereal treats kun je vinden onder de knop recepten. Zijn rice crispies met boter en marshmellow, heel makkelijk. Het wordt een soort kneedbare massa die goed uithard.

Succes met de bouw van je vliegtuig!

Groetjes Petra

7

Treats is echt super simpel!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

8

Inmiddels wel benieuwd geworden.. Denk dat ik vanavond toch maar ga proberen..  Maar.. als ik vanavond de vorm maak, morgen bekleed, donderdag hem afmaak, is hij dan vrijdag nog goed of is het beter als ik het later maak?

Amanda schreef:

Inmiddels wel benieuwd geworden.. Denk dat ik vanavond toch maar ga proberen..  Maar.. als ik vanavond de vorm maak, morgen bekleed, donderdag hem afmaak, is hij dan vrijdag nog goed of is het beter als ik het later maak?

Jaa als je hem goed bewaart. Luchtdicht in de koelkast kan je hem 2-3 dagen bewaren. Luchtdicht in de vriezer 2-3 maanden.

10

Nou, gelukt hoor!! Erg fijn spul! Alleen rampzalig af te smeren inde hitte van de afgelopen dagen. Ga het zeker nog een keer proberen als het minder warm is! Bedankt voor de tip!!