1

Onderwerp: Hoezo, contrast?

Gisteren een Nijntje,

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/59002_249338325190344_1924327305200908417_n.jpg

en vandaag een gothic

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/10298924_249493118508198_72453145907330423_n.jpg

Zoek de verschillen =)

2

Re: Hoezo, contrast?

Wauw ze zijn weer prachtig.

Re: Hoezo, contrast?

Die gothic......... echt geweldig! Zijn maar weinig mensen die met dat onderwerp en die kleuren een gave taart kunnen maken. Jou lukt het altijd! Nijntje ook leuk, dat niet, maar die gothic......... wauw!

Groetjes Petra

Re: Hoezo, contrast?

Wauw....
Vooral de kleuren van de Nijntje taart  :thumb:

5 Laatst bewerkt door lady-vall (06-07-2014 18:40)

Re: Hoezo, contrast?

Oh jij kunt echt Alles maken!! Prachtig geweldig..hoeveel uur ben je nou met zon taart bezig? En hoeveel dagen van tevoren begin je dan? Vind het zo knap!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Re: Hoezo, contrast?

Heel erg mooi weer Tamara !

7

Re: Hoezo, contrast?

zie toch echt geen verschil :lol: .................... ze zijn namelijk allebei weer PRACHTIG!!!!! :thumb:  :thumb:

8

Re: Hoezo, contrast?

Hoe doe je het toch, gister én vandaag een stapeltaart en beide zo super gedecoreerd!!! :thumb:
Ik zou echt niet uit komen qua tijd,
alleen het bakken vd biscuits is al zo tijdrovend en dan nog vullen, afsmeren, bekleden én decoreren... petje af!
Ik zou het never niet redden in 1 dag  :nooo

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

9

Re: Hoezo, contrast?

Wat maak je toch altijd geweldige dingen!

.. Want taart kan altijd!!

10

Re: Hoezo, contrast?

Nee hoor geen contrast!!!!  :lol:  Die gothic!!!!! geweldig!!!

11

Re: Hoezo, contrast?

De bloemen en Nijntje kan ik al van te voren maken. Het decoreren trek ik 1 dag per taart voor uit. Goed plannen is het halve werk ;)
Maar ik ben best moe na 2 van zulke dagen hoor. En dan heb je natuurlijk ook nog het bakken en vullen daarvoor gehad...

12

Re: Hoezo, contrast?

Ja de bloemen en Nijntje kunnen vooraf.
Maar begrijp ik goed dat je de ene dag bakt en vult (en bekleed?) en de volgende dag decoreerd?
Ik doe dat tot nu nl allemaal op 1 dag, maar dit wordt steeds lastiger...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

13

Re: Hoezo, contrast?

Bakken dag 1
Vullen en afsmeren dag 2 (niet vergeten te tremperen)
Bekleden en decoreren dag 3

14

Re: Hoezo, contrast?

tremperen heb ik nog nooit gedaan  :O  eigenlijk puur omdat ik niet goed weet waarmee, haha.
Er zijn zoveel soorten en smaken, en vind de biscuit eigenlijk nooit droog, maar wie weet toch eens proberen.
Dank voor het 'schema'. Denk dat ik het maken ook maar eens over 2 of 3 dagen moet gaan verdelen, geeft wel meer tijd idd.
(deed het nooit omdat ik de taart zo vers mogelijk wil leveren)

Ik zal gelijk eens kijken naar trempeer 'spul' ben toch al met een bestelling taartkartons bezig.
(hoewel ik daar ook weer over twijfel, want bij de laatste taart, Shroomboom,
boog de onderste karton aardig door met oppakken, maar drums zijn weer zo dik...)

Dank je wel weer Tamara!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15

Re: Hoezo, contrast?

Tremperen doe ik bijna altijd met Liqor 43, dit heeft een vanille achtige smaak en kan bijna overal wel bij. Voor frisse vullingen, zoals citroen gebruik ik limoncello. Je kunt het direct op de taart spuiten met een mini spuitflesje (van Etos/Kruidvat). Daar komt een hele fijne nevel uit, dus dan heb je niet op 1 plek heel veel geconcentreerd. Je kunt het mengen door 1:1 water/suiker siroop, maar verdampen van alcohol is onzin. Ik heb gelezen dat na een uur koken er nog steeds alcohol in zit. Je gebruikt echter zulke kleine hoeveelheden en je snijd vervolgens weer zulke kleine punten dat je onmogelijk dronken kan worden van de taart (met het oog op kinderen ;) )

Ik probeer wel op 1 dag te bakken en te vullen, maar heb gemerkt dat de biscuit simpelweg eenvoudiger te snijden is als hij 1 nachtje heeft gestaan. Maar het kan wel hoor. Hij moet wel echt heel goed afgekoeld zijn. Bekleden doe ik wel nadat de taart een nacht heeft kunnen opstijven in de koelkast, anders krijg je geen sharp edges.

16

Re: Hoezo, contrast?

Whaah Tamara, wat ben je toch een schat! Super bedankt weer  :thumb:  :thumb:  :thumb:

(ik ga nog even verder kijken naar trempeer siroop, vind alcohol en kids toch geen fijn idee, al zullen ze idd niet veel binnen krijgen.
Ik ben zo'n muts die dat idee niet zo vind, heb ook geen druppel alcohol gedronken tijdens de zwangerschappen)

En nu stop ik met je topic te vervuilen, want het gaat hier om jou Super Taarten!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

17

Re: Hoezo, contrast?

=)

18

Re: Hoezo, contrast?

Ik doe dat inderdaad ook altijd, het biscuit een nachtje laten staan. Is het veel makkelijker te hanteren!

.. Want taart kan altijd!!

19

Re: Hoezo, contrast?

Het zijn weer beauty's Tamara!

20

Re: Hoezo, contrast?

Prachtig

eigen taart is goud waard

21

Re: Hoezo, contrast?

Wat weer mooooooiiii!

Groetjes van Marjon

22

Re: Hoezo, contrast?

Ik vind ook deze weer contrast-achtig-prachtig! ;) :D

23

Re: Hoezo, contrast?

Ze zijn echt supermooi allebei!
Waarmee heb je die kleine gele bloemetjes gemaakt bij de gothic taart :)

24

Re: Hoezo, contrast?

Dat is de hydrangea cutter en mould set van Blossom Sugar Art

Re: Hoezo, contrast?

Ze zien er beide super uit!!