1

Onderwerp: Roos, ze worden steeds echter

Inmiddels al vaak rozen gemaakt en het gaat steeds beter. Over een paar maanden een bruidstaart op de planning waarbij de rozen toch wel het belangrijkste zullen zijn. En ik wil ze steeds verder verbeteren. Sindskort gebruik ik een foam pad en dat is zo ideaal.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10414509_317700151717788_8650543230049076553_n.jpg

2

Re: Roos, ze worden steeds echter

mooie roos  :y

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Prachtig!

Tieneke

4

Mooi

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

5

Een prachtige roos.

6

Wauw wat een prachtige roos!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

super mooi, echt mooi gedaan :thumb:

8

Dankjewel allemaal :) Nu hangt ie slap :( luchtvochtigheid heeft 'm verpest. Hij was al een week lang helemaal uitgehard en toch door de luchtvochtigheid is ie plakkerig en slap geworden.
Iemand tips om te bewaren? Moet namelijk over 2 maanden ook roosjes maken voor bruidstaart.
Heb de ervaring dat als je ze in afgesloten bakjes bewaard dat fondant ook weer zacht kan worden.

9

Ik had laatst ook dat al mn bloemen inzakten door het vocht in de lucht. Heb toen alle bloemen, elk op een eigen stukje aluminium folie gebogen in de vorm die ik wilde, gedroogd in de oven. Ongeveer een half uur op 50/55 graden. Goed af laten koelen en toen waren ze wel echt uitgehard, maar ook extra breekbaar. Succes!

10

Waarom gebruik je geen flowerpaste?

11

Dat is een hele goede vraag. Wilde eerst zeker weten dat ik bloemen maken in mn vingers heb voordat ik dat koop. Maar ik denk dat het daar inmiddels wel tijd voor is geworden :). Maar met een hoge luchtvochtigheid blijf je dan denk ik hetzelfde probleem houden?

Prachtig! Met sugarpaste heb je dat inderdaad niet, droogt snel en blijft hard, ideaal!

www.chiqandsweet.nl It's all about the details!