1

Onderwerp: help...

Ik kreeg gisteravond laat een berichtje of ik alsjeblieft nog wel een bruidstaart kon maken voor woensdagochtend. Nou heb ik besloten dat te doen en gelukkig ook al een eind op weg, maar zit met 1 vraag. Ze krijgen een hart zoals op de foto bovenop. Deze is al klaar en zit een lange cakepop stokje in, maar nu ben ik bang dat dat om gaat vallen oid. Iemand ervaring/tips? Heb echt geen tijd om een nieuwe taart te bekleden als ie om zakt oid ;-).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQ8D3HX7-D.jpg

2

Re: help...

Het hart maken van gumpaste en goed laten drogen, ik zou er zelf een langer stokje aan maken eerlijk gezegd

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

stokje in een rietje steken die dus wat dieper in de taart gaat??

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

4

Ik plak er dan altijd een sateprikker àchter met RI of een bolletje fondant (iets vochtig gemaakt)

5

eerst een rietje in de taart steken, dan het stokje van het hartje daar in steken

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

(rietje wel evenlang als dat de taart diep is.
bv eerst met een dunne breinaald meten hoe diep/dik de taart is,
en rietje op dezelfde lengte afknippen)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Mijn ervaring met een rietjes is, is dat het stokje gaat draaien omdat het rietje dikker is dan het stokje. En als het rietje net zo lang is als de taart hoog is helemaal ;). Daarom knip ik het rietje juist iets korter af dat het hart ook een beetje houvast heeft in de marsepein/fondant. Ook vul ik het rietje wel eens met marsepein maar dit wordt er vaak ook niet mooier op  ;-). Een sateprikker of cakepopstokje kunnen zo in de taart trouwens  ;)

Komen er ook roosjes voor zoals in het voorbeeld? Want als dat zo is, kun je het hart met stokje in de taart steken maar daar eerst een dot royal icing op de taart doen. Die royal icing verberg je dan doordat er iets voor ligt maar die houdt de boel nog extra op zijn plek.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl